شناسهٔ خبر: 47977848 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونایی که ۱۰ ماه مهمان ناخوانده پیرمرد انگلیسی بود، بالاخره شکست خورد

پیرمردی انگلیسی پس از ۱۰ ماه درگیری با بیماری کرونا و ۴۲ تست مثبت، سرانجام با دریافت دارویی بهبودی خودش را به دست آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین؛ دیو اسمیت، از افرادی بود که مانند هزاران نفر دیگر در روز‌های آغازین شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ در کشور انگلیس به این بیماری مبتلا شد. همه کسانی که به این بیماری مبتلا شدند شاهد این بودند که ویروس زنده پس از مدتی طولانی در بدن از بین می‌رود، اما این موضوع برای اسمیت خیلی طولانی‌تر شد. عفونت ویروسی در بدن این مرد ۲۹۰ روز باقی ماند.

بیشتر بخوانید

درمان پیرمرد انگلیسی با کپسول آنتی بادی

اسمیت ۷۲ ساله، چهل و دو بار تست مثبت PCR و هفت بار بستری شدن در بیمارستان را در کارنامه کرونایی خودش دارد. او در این باره می‌گوید:" وقت‌هایی می‌شد که حالم خیلی بد بود و احساس مرگ می‌کردم. همسرم در طول این ۱۰ ماه پنج بار برای مراسم خاکسپاری من برنامه ریزی کرد. "

علاج ۱۰ ماه درگیری با کرونا با دارویی که ترامپ استفاده کرد!

این پیرمرد انگلیسی، در گذشته مربی آموزش رانندگی بود و پس از تحمل ماه‌ها درگیری سخت و وحشتناک با کرونا، در نهایت با antibody cocktail که دونالد ترامپ هم از آن استفاده کرده بود، درمان شد. این دارو مرگ و میر افراد درگیر با کرونا که هیچ گونه آنتی بادی کووید-۱۹ را در بدنشان ندارند، کاهش می‌دهد.

این دارو، دو آنتی بادی casirivimab و imdevimab را دارد که به بخش‌های مختلفی از پروتئین سنبله ویروس اتصال پیدا می‌کنند و به ویروس اجازه اتصال به سلول را نمی‌دهند. این دارو در انگلیس وجود ندارد، زیرا هنوز نتوانسته تاییدیه‌های لازم را کسب کند و اسمیت هم از طریق یک برنامه انسان دوستانه به این دارو دست پیدا کرد.

علاج ۱۰ ماه درگیری با کرونا با دارویی که ترامپ استفاده کرد!

اسمیت در سال ۲۰۱۹ با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و درست زمانی که شیمی درمانی اش تمام شد، همه گیری کرونا آغاز شد. اسمیت در این باره می‌گوید: " من قوای جسمانی خودم را کاملا از دست داده بودم، بویایی و چشایی نداشتم و در ماه آوریل به علت تشدید عفونت به بیمارستان رفتم و تست دادم و متوجه شدم کرونا دارم. "

علاج ۱۰ ماه درگیری با کرونا با دارویی که ترامپ استفاده کرد!

او پس از دریافت آنتی بیوتیک‌ها به خانه منتقل شد و مدتی بعد با حال بدتر به بیمارستان رفت و بستری شد. بیماری اسمیت در این ۱۰ ماه مدام بهتر و بدتر می‌شد و وضعیت ثابتی نداشت. پس از دریافت این داروی آنتی بادی، حال اسمیت کم کم بهتر شد و ۴۵ روز بعد از دریافت این دارو نیز تست کرونایش منفی اعلام شد.

انتهای پیام/

نظر شما