شناسهٔ خبر: 47970381 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سالم سازی محصولات لبنی در مبدأ تولید با اقدامات دامپزشکی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه از سالم سازی محصولات لبنی در مبدأ تولید با اقدامات دامپزشکان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عبدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: آگاه سازی دامداران و شهروندان مصرف کننده فرآوده‌های خام دامی و لبنی و همچنین واکسیناسیون دام علیه بیماری تب مالت از راهکار‌های اصلی کاهش موارد انسانی تب مالت می‌باشد.

او افزود: از راه‌های انتقال بیماری تب مالت به انسان، مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه آلوده و تماس با ترشحات خونی دام مبتلا است.

عبدی ادامه داد: شاغلین حرفه‌های مرتبط با پرورش دام به واسطه تماس مستقیم با ترشحات آلوده دام بیمار در معرض خطر ابتلا هستند؛ لذا می‌بایست احتیاط‌های حرفه‌ای را رعایت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه اظهار کرد: از راهکار‌های جلوگیری از بیماری، آموزش جوامع روستایی و شهری، واکسیناسیون دام‌های حساس به ویژه بره و گوساله‌های ماده در سن مناسب، رعایت اصول قرنطینه‌ای و بهداشتی، عدم کشتار دام در خارج از محیط کشتارگاه و طی کردن دوره پیش سرد لاشه‌های استحصالی و همچنین عدم مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه توسط شهروندان است.

او بیان کرد: دامپزشکی با وظیفه ای که دارد، سالم سازی محصولات لبنی و دامی را در مبدأ تولید با واکسیناسیون دام و خونگیری و آزمایش تب مالت دام صنعتی سنگین و کشتار موارد مبتلا را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ س

نظر شما