شناسهٔ خبر: 47969574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

عده‌ای به نام اصلاح طلبی پس از به قدرت رسیدن پاسخ کسی را نمی‌دهند/ مانیفستی برای اصلاحات نوشته شود/ اگر حاکمیت و قانون اساسی با مردم همراهی نکند دچار یک شکاف ناگوار خواهیم شد

یک چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: اخیرا اصلاح طلبان آمدند و عده معدودی برای این جریان تصمیم گرفتند و برخلاف جریان آب شنا کردند و این موجب شد مردم پاسخ مثبتی به آنها ندهند و خود آنها نیز دچار نوعی عذاب و شماتت شدند.

صاحب‌خبر -

«جلال جلالی زاده»، نماینده ادوار مجلس و چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با پوست اندازی اصلاح طلبان و ضرورت «اصلاح در اصلاحات» اظهار کرد: اصلاح طلبان باید تکلیف خود را با خودشان مشخص کنند آیا جریان اصلاحات یک جریان فکری است یا یک جریان سیاسی و اقتصادی است؟! اصلاحات چه جریانی است؟! اگر جریان فکری باشد مثل اهالی تفکر و اندیشه باید در دانشگاه ها، مجامع علمی، حوزه ها و تشکل های مدنی و... در بین مردم حضور پیدا کند و گفتگو، مذاکره، مناظره و مجادله داشته باشد. باید این فکر و اندیشه را به مردم بشناسانند تا مردم ضمن پذیرش و آگاهی آمادگی عملی کردن این افکار و اندیشه ها را داشته باشند.

او‌ افزود: به نظر من اصلاح طلبان به روشنی توضیح نمی دهند و گفته نمی شود، اصلاحات جریانی فکری یا جریانی سیاسی است و یا جریانی اعتقادی و آمیخته از هر دو است؟! اصلاح طلبان اهداف خود را به خوبی، روشن نمی کنند و دامنه توان و قدرت خود را در حکومت مشخص نمی کنند آیا می توان به بدنه قدرت و هسته سخت قدرت نفوذ پیدا کرد و تلاش آنها برای اعمال نفوذ و تغییر به ثمر می رسد یا نه؟!

جلالی  زاده با تاکید با اینکه برخی از نام اصلاح طلبی سو استفاده می کنند، گفت: عده ای به نام اصلاح طلب، همیشه از نام اصلاح طلبی استفاده می کنند و خودشان را در قدرت نگه می دارند و به محض اینکه به قدرت رسیدند پاسخ هیچ کسی را نمی دهند. آنهایی که در فکر اصلاح، تقویت و گسترش جریان اصلاحات هستند بیرون مانده اند و یا در زندان هستند و در سختی و مشکلات قرار دارند.

او‌ افزود: اخیرا اصلاح طلبان آمدند و عده معدودی برای این جریان تصمیم گرفتند و برخلاف جریان آب شنا کردند و این موجب شد مردم پاسخ مثبتی به آنها ندهند و خود آنها نیز دچار نوعی عذاب و شماتت شدند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: به عقیده من باید عده ای اصلاح طلب مخلص و صادق و کسانی که به دنبال قدرت و ثروت نیستند بنشینند و جلسه و یا جلساتی داشته باشند و کنگره ای تشکیل بدهند و اصلاح طلبان مجرب و آزمون پس داده را جمع کنند و مانیفستی برای اصلاحات بنویسند و به همه اعلام کنند و بگویند که هدف اصلی رواج این فکر، خدمت به مردم و توسعه کشور و اصلاح مفاسد مختلف است. با این برنامه آنها می توانند در پوست انداختن اصلاحات و در پاکسازی اصلاحات موثر باشند وگرنه جریان اصلاحات، دچار نوعی فرسودگی خواهد شد.

جلالی زاده تاکید کرد: اگر اصلاحات بخواهد مجددا شکل بگیرد باید شفاف، صادق و مخلص ضمن جبران اشتباهات و عذرخواهی از مردم با توبه ای سیاسی اعتماد کامل را در بین مردم ایجاد کند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: یکی از مسائل لازم تغییر قانون اساسی است. قانون اساسی یا باید به شکل اولیه و به صورت قبل از بازنگری برگردد و یا باید اصولی که امروز عملی کردن آنها ضروری نیست و لزومی ندارد، تغییر کند. تغییرات متناسب با پیشرفت مردم باید در اندیشه حاکمیت باشد؛ شما نمی توانید ادعای همراهی و همگامی با زمان، پیشرفت و توسعه در دنیا را داشته باشید ولی در داخل کشور گرفتار و پایبند به قوانین منجمد و متصلب باشید، هم حاکمیت و هم مسئولین و مدیران برای همراهی مردم و برای پاسخ دادن به نسل جوان، پویا، تحول خواه و اصلاح طلب تغییرات لازم را انجام دهند. اگر حاکمیت و قانون اساسی با مردم همراهی نکند دچار یک شکاف ناگوار خواهیم شد و این چالش بزرگ مشکلات زیادی برای کشور پیش می آورد.

او در پایان گفت: اصلاح طلبان باید بتوانند با تولید فکر جدید و همراهی بیشتر جوانان و نخبگان، جامعه را جذب کنند. 7

بیشتر بخوانید:

  • «با یأس بیعت نمی‌کنیم»
  • توصیه مهدی کروبی به اصلاح‌طلبان

نظر شما