شناسهٔ خبر: 47969553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: مترجمانی که با ما همکاری کرده اند را از افغانستان خارج می‌کنیم

واشنگتن در نظر دارد پیش از عقب نشینی کامل از افغانستان، افرادی که با نظامیان آمریکایی همکاری کرده اند را از این کشور خارج کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام بلند پایه آمریکایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد واشنگتن قصد دارد پیش از عقب نشینی کامل نیروهایش از افغانستان، افغانستانی‌هایی مانند مترجمان را که با نیرو‌های آمریکایی همکاری کرده اند و از تلافی جویی گروه طالبان بیمناکند، از این کشور تخلیه کند.

هدف از تخلیه این افراد به خارج از افغانستان این است که آن‌ها در مدت دوره بررسی درخواست روادید مهاجرت شان در امان باشند.

این مقام آمریکایی اعلام کرد ”ما یک گروه از متقاضیان روادید ویژه برای مهاجران را که مترجم بودند شناسایی کرده ایم. آن‌ها پیش از عقب نشینی نیرو‌ها به خارج از افغانستان منتقل خواهند شد تا روند درخواست روادید آن‌ها انجام شود“.

نه شمار این اشخاص و نه مقصد آن‌ها اعلام نشده است. حدود ۱۸ هزار افغانستانی از جمله مترجمان که نزد نیرو‌های آمریکایی کار کرده اند، امیدوارند روادید مهاجرت به آمریکا دریافت کنند، زیرا بیم دارند اگر طالبان در کابل قدرت را به دست بگیرد اقدام به گرفتن انتقام از آن‌ها کند.

با این حال، این روند بسیار طولانی است و این خطر وجود دارد که اگر دولت افغان اندکی بعد از عقب نشینی نیرو‌های خارجی سقوط کند، آن‌ها در کابل، پایتخت افغانستان گیر بیفتند. بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا و سازمان‌های دفاع از حقوق بشر دولت بایدن را ترغیب می‌کنند افغانستانی‌هایی را که در انتظار بررسی پرونده هایشان هستند، به جزیره گوام در اقیانوس آرام منتقل کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از هفته‌ها پیش اعلام کرده است آن‌ها مقدمات تخلیه گسترده‌ای را آماده کرده اند که در صورت لزوم ممکن است روند عقب نشینی کامل نیرو‌های آمریکایی را از افغانستان آهسته‌تر کند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل دستور خروج دو هزار و ۵۰۰ نظامی را که هنوز در افغانستان حضور دارند تا سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر صادر کرد. در حقیقت این حملات بود که باعث شد جورج بوش پسر، رئیس جمهور وقت آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی کرده و باعث کشتار مردم بی دفاع این کشور شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما