شناسهٔ خبر: 47969509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با صدور یک بیانیه؛

ترکیه انتقال سفارت هندوراس به قدس اشغالی را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه روز پنج شنبه با صدور یک بیانیه اقدام هندوراس در انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس اشغالی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه شامگاه پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مایه تأسف است که هندوراس سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و مراسم گشایش این سفارت امروز (۲۴ ژوئن) برگزار شد. ما این تصمیم را محکوم می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «هندوراس با این اقدام قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد وضعیت قدس اورشلیم (قدس اشغالی) را نقض کرده که (این خود) به پنداره راه حل دو دولتی و چشم انداز صلح در منطقه آسیب می‌زند».

ترکیه همچنین از هندوراس دعوت کرد که از این «گام اشتباه» عقب نشینی کند.

گفتنی است، «نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی و «خوآن اورلاندو» رئیس جمهور هندوراس روز پنج شنبه در مراسم گشایش سفارت این کشور در قدس اشغالی شرکت کردند.

افزون بر دیدار مقامات هندوراس با مقامات رژیم صهیونیستی و برگزاری نشست کاری با شرکت مقامات هندوراس و «یائیر لاپید» وزیر خارجه اسرائیل، دو طرف برای همکاری در حوزه کشاورزی، مدیریت منابع آب، بهداشت و آموزش و به اشتراک گذاردن نوآوری‌های علمی یادداشت‌های تفاهمی را نیز امضا کردند.

نظر شما