شناسهٔ خبر: 47969458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای دومین بار ظرف یک ماه اخیر؛

حمله مردی با چاقو به دو خواهر مسلمان در کانادا/متهم متواری شد

رسانه‌های محلی کانادا از حمله فردی مسلح به سلاح سرد به دو خواهر مسلمان در استان آلبرتا این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رسانه‌های محلی کانادا روز پنج شنبه گزارش دادند که پلیس این کشور در جستجوی فرد مظنونی است که دو خواهر مسلمان را در استان آلبرتا در غرب کانادا در اقدامی اسلام هراسانه مورد حمله مسلحانه قرار داد.

طبق گفته پلیس کانادا، مردی که ماسک بر چهره داشت، به این دو خواهر مسلمان نزدیک شد و در حالی که شعارهای نژادپرستانه سر می‌داد، با تکان دادن چاقو آنها را تهدید کرد.

فرد مهاجم با یورش به سوی یکی از این دو خواهر مسلمان وی را به زمین می‌اندازد که این باعث بیهوش شدن این زن مسلمان می‌شود. سپس فرد مهاجم دومین خواهر را نیز به روی زمین انداخته و در حالی که شعارهای نژادپرستانه سر می‌داده، چاقویی را بر روی گردن وی نگه می‌دارد. به گفته پلیس، فرد مهاجم اندکی بعد از محل حادثه می‌گریزد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از این دو خواهر مسلمان به بیمارستان منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفته است. گفته می‌شود میزان جراحات وارده این دو خواهر مسلمان جزئی است.

با این حال، پلیس در حال انجام عملیات تعقیب و جستجو برای یافتن فرد مهاجم است.

«کتی هرون» شهردار شهر سنت آلبرت اعلام کرد: «همسایگان، دوستان و خانواده مسلمان مستحق آن‌اند که احساس امنیت کنند و در جوامعشان مورد استقبال قرار گیرند. من بابت اینکه بسیاری از آنها در شرایط فعلی احساس امنیت نمی‌کنند، بسیار غمگینم».

گفته می‌شود که فرد مهاجم حدود ۵۰ سال سن داشته و با قدی حدود شش فوت یک شلوار جین تیره و یک تی شرت آبی رنگ با راه راه قرمز و سفید به تن داشته است.

گفتنی است که منطقه ادمونتون کانادا در سال جاری شاهد حمله‌های متعددی با انگیزه نفرت پراکنی بوده است از جمله زنی حدوداً ۵۰ ساله در هنگام پیاده روی از پشت مورد حمله قرار گرفته و به روی سنگفرش خیابان پرتاب شد. در ماه مارس نیز یک مرد به دلیل سردادن شعارهایی علیه یک نوجوان محجبه مجرم شناخته شد.

به گزارش مهر، رسانه‌های کانادا روز دوشنبه (هفدهم‬ خردادماه /۷‬ ژوئن) ‬ ‏‏به وقت محلی از حمله به پنج عضو یک خانواده مسلمان و کشته شدن چهار تن از آنان خبر دادند.

بنا بر گزارش‌ها، اعضای این خانواده هنگام عبور از خیابانی در استان «انتاریو» هدف این حمله وحشیانه قرار گرفتند.

رسانه‌های کانادایی گزارش داده‌اند که فرد مهاجم سوار بر یک دستگاه کامیون به این خانواده حمله کرده و پس از قتل ۴ تن از اعضای آن از محل وقوع جرم متواری شده است.

طبق اعلام پلیس انتاریو انگیزه مهاجم از حمله به این خانواده مسلمان، مذهبی بوده و وی عامدانه مرتکب این جنایت شده است.

نظر شما