شناسهٔ خبر: 47969352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آرای باطله یعنی افراد نظام را قبول داشتند

فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

 حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز درباره میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات گفت: عواملی که بر میزان مشارکت مردم در انتخابات تاثیر دارد در ابتدا اعتماد مردم نسبت به حاکمیت‌ از جمله دولت و نحوه عملکرد آنهاست، یعنی اگر دولت‌ها به اعتماد مردم توجه نکرده و نوعی بی اعتمادی صورت بگیرد مردم احساس می‎‌کنند رای آن‌ها تاثیری در حل مشکلات کشور ندارد.

او ادامه داد: بیماری کرونا هم یکی از عواملی بود که بر میزان مشارکت مردم تاثیرگذار بود و مساله سوم هم جنگ روانی بود که دشمن از مدت‌ها قبل از طریق رسانه‌های مختلف آن‌ را القا می‌کرد. علاوه بر این افکار گروه‌ها و جریان‌های سیاسی است که برخی از آن‌ها شک و تردید در انتخابات را به مردم القا کردند. همچنین حضور سلایق مختلف در میان نامزد‌های انتخابات بر میزان مشارکت تاثیرگذار بود.

کنعانی مقدم تصریح کرد: بر اساس روند موجود در جامعه پیش بینی ما این بود که در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد مشارکت را شاهد باشیم که از میزان مشارکت از پیش بینی ما بیشتر بود چرا که روند ادوار گذشته انتخابات را در نظر گرفته بودیم.

دبیرکل حزب سبز با اشاره به میزان آرای باطله در این دوره از انتخابات بیان کرد: افراد بسیاری در این دوره از انتخابات شرکت کرده و به وظیفه خود عمل کردند، اما حاضر نشدند به افراد خاص رای دهند. این یعنی نظام را قبول داشتند، ولی نامزد مورد علاقه خود را پیدا نکردند.

وی درباره میزان مشارکت در ادوار بعدی هم افزود: اگر دایره انتخاب وسیع‌تر شده و جریان‌های سیاسی فعالیت بیشتری داشته باشند مشارکت حداکثری را شاهد خواهیم بود.

 

نظر شما