شناسهٔ خبر: 47969319 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برتری نقشه اپل نسبت به گوگل مپ از نظر حریم خصوصی

نقشه اپل مانند گوگل مپ اطلاعات کاربر را جمع آوری نمی‌کند و همین موضوع به اپل برتری داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، بر خلاف گوگل مپ که در اکثر دستگاه‌های اپل موجود است، اپل مپ فقط برای کسانی که از دستگاه‌های iOS ، iPadOS ، watchOS و macOS استفاده می‌کنند در دسترس است. به عبارت دیگر، اپل با فروش دستگاه هزینه‌های توسعه نقشه‌ های اپل را پوشش می‌دهد.

اپل مپ بهتر از گوگل مپ از داده‌های کاربران آیفون محافظت می‌کند

از طرف دیگر، گوگل برای گوگل مپس به همان شیوه که با فروش تبلیغات در ازای هر کاری پرداخت می‌شود، درآمد کسب می‌کند. اگر به برچسب‌های حریم خصوصی در نسخه‌های اپ استور اپلیکیشن‌های Apple Maps و Google Maps نگاهی بیندازید، می‌بینید که اپل مپ داده‌هایی را از کاربران مانند بهداشت و تناسب اندام، سابقه جستجو، تشخیص‌ها، موقعیت مکانی و داده‌های کاربر جمع آوری می‌کند. اما هیچ یک از داده‌های جمع آوری شده توسط Apple Maps، به هویت کاربر پیوند ندارد.

برتری نقشه اپل نسبت به گوگل مپ از نظر حریم خصوصی

برچسب حریم خصوصی گوگل مپ برای برنامه iOS نشان می‌دهد که این برنامه اطلاعات مالی و تماس، محتوای کاربر، سابقه مرور، داده‌های استفاده، سایر داده‌ها، موقعیت مکانی، مخاطبین، سابقه جستجو، شناسه‌ها و موارد تشخیصی را جمع آوری می‌کند. این داده‌ها توسط گوگل جمع آوری شده و به هویت شما پیوند داده می‌شوند. با استفاده از حالت ناشناس می‌توانید این کار را مسدود کنید که از جمع آوری داده‌های شما توسط گوگل جلوگیری می‌کند، البته این کار برخی از عملکرد‌های برنامه را محدود می‌کند.

برای فعال کردن حالت ناشناس در برنامه گوگل مپ ، روی نماد نمایه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و روی " روشن کردن حالت ناشناس " ضربه بزنید. با فعال شدن این گزینه، سابقه مرورگر یا جستجو ذخیره نخواهد شد و سابقه موقعیت مکانی به روز نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما