شناسهٔ خبر: 47967021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روسیه: تکرار اشتباه ازسوی آمریکا اقدامات شدیدتر ایران را به همراه دارد

نماینده روسیه در مذاکرات برجام از اقدامات شدیدتر ایران درصورت خروج دوباره آمریکا از برجام پس از حصول دوباره توافق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی نسبت به احتمال خروج دوباره آمریکا از توافق هسته‌ای برجام پس از رسیدن دوباره به توافق اظهاراتی را مطرح کرد.

اولیانوف در ابتدای این پیام نوشت: «برخی از من می‌پرسند چه ضمانتی وجود دارد که آمریکا درصورت احیای برجام دوباره از آن خارج نشود؟»

سپس این مقام ارشد روس در پاسخ به این کاربران اعلام کرد: «ضمانت عدم خروج دوباره آمریکا از برجام تجارب منفی گذشته است. اگر اشتباهات آمریکا دوباره تکرار شود ایران نیز تصمیم به اقدامی شدیدتر برای جبران گذشته خواهد گرفت. این مطابق میل هیچ‌کس نیست.»

این در حالی است شب گذشته یک مقام آمریکایی از تلاش واشنگتن برای به تعویق انداختن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران، با هدف رایزنی با رژیم اشغالگر خبر داده است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، نیز به تازگی در ادعایی از قول رئیس‌جمهور این کشور از تعهد واشنگتن به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گفته است. این مقام ارشد آمریکا در دیدار با «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، بر حمایت بی‌دریغ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، از امنیت رژیم صهیونیستی و تعهد نسبت به تقویت مشارکت دفاعی بین دو طرف تاکید کرد. کوخاوی نیز در این دیدار طرح آمریکا برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را مورد انتقاد قرار داد.

ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه هفته جاری با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، پایان یافت.

انتهای پیام/

نظر شما