شناسهٔ خبر: 47966737 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

چراغ سبز کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک‌سازی در کرانه باختری

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست وزیری «نفتالی بنت» با پیشنهاد اجرای ۳۱ پروژه شهرک سازی در کرانه باختری موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، برنامه های تصویب شده توسط اداره عمران اسرائیل شامل یک مرکز خرید، مدرسه ویژه افراد ناتوان، تعدادی از پروژه های زیربنایی و تغییر در مناطق شهرک های موجود در کرانه باختری است.

«ایمن عوده» رئیس فهرست مشترک احزاب عربی در کنست اسرائیل گفت که حزب چپ گرا برای کنار گذاشتن اختلافات با حزب راست گرا با شهرک سازی موافقت کرده است اما حزب راست گرا همچنان به فرصت های صلح آسیب می رساند و اشغالگری، ظلم و ستم و آوارگی میلیونها فلسطینی را عمیق تر می کند.

۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) «نفتالی بنت»، به عنوان سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شد و به دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو پس از ۱۲ سال خاتمه داد.

نقتالی بنت پس از این رای‌گیری سوگند یاد کرد که طبق توافق احزاب ائتلاف، بنت تا ماه اوت ۲۰۲۳ در سمت خود به عنوان نخست وزیر اسرئیل باقی خواهد ماند. سپس یائیر لاپید، رهبر حزب "یش آتید" تا پایان دوره قانونگذاری، مقام نخست‌وزیری اسرائیل را برعهده خواهد گرفت.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۹ با چالش تشکیل دولت جدید مواجه بوده و از آن زمان تا کنون پنج بار انتخابات پارلمانی برگزار شده است.

نظر شما