شناسهٔ خبر: 47966583 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اردن طرح جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن طرح تازه رژیم صهیونیستی در جهت توسعه شهرک سازی‌های غیرقانونی خود در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عمون، وزارت امور خارجه و مهاجران اردن موافقت مقامات رژیم صهیونیستی برای ساخت واحد‌های جدید اسکان در اراضی فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

ضیف الله علی الفیض، سخنگوی وزارت خارجه اردن با مردود خواندن طرح جدید شهرک سازی در اراضی اشغالی، آن را نقض قطعنامه‌های بین‌المللی و شورای امنیت دانست.

این مقام اردنی تأکید کرد: سیاست اسکان اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعم از ساخت و ساز و گسترش شهرک‌ها، مصادره اراضی یا آوارگی فلسطینیان غیرقانونی است و تلاش‌ها برای ایجاد آرامش و دستیابی به صلح همه جانبه و عادلانه و احتمال راه حل دو دولتی بر اساس قطعنامه‌های مشروعیت بین المللی را از بین می‌برد.

رژیم صهیونیستی برای نخستین بار و از زمانی که نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم روی کار آمده است، بامداد امروز طرح ساخت و ساز جدیدی در شهرک‌های صهیونیست نشین را به تصویب رساند. موضوعی که سازمان ملل و بیشتر کشور‌های جهان آن را غیرقانونی می‌دانند و طبق کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت و ساز از سوی اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

بر این اساس رژیم صهیونیستی اقدام به تصویب ۳۱ طرح عمرانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری کرد. شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی نیز در تشریح این طرح‌ها گزارش داده است که کمیته فرعی شهرک‌سازی وابسته به نهاد مدیریت شهری این رژیم ۳۱ طرح ساخت و ساز را به تصویب رسانده است.

این طرح‌ها دارای مراحل مختلفی بوده که برخی به طور کامل اجرا شده و برخی نیز در دست اجرا هستند، از جمله آن‌ها طرح‌های به تصویب رسیده ساخت یک مدرسه خصوصی، یک مجتمع تجاری در شهرک «معالیه ادومیم» در شرق قدس و بقیه واحد‌های مسکونی در شهرک «یتسهار» در جنوب «نابلس» هستند.

انتهای پیام/

نظر شما