شناسهٔ خبر: 47962030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت بیش از ۳۰۶ هزار اهوازی در انتخابات شورای شهر

اهواز - ایرنا - فرمانداری اهواز در اطلاعیه‌ای با انتشار نتایج ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز، تعداد آرای ماخوذه در این دوره از انتخابات را ۳۰۶ هزار و ۶۰۴ رای اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری اهواز، در این اطلاعیه تعداد شعب ثبت نام و اخذ رای در اهواز ۵۳۳ شعبه اعلام شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: تعداد کل تعرفه و برگ رای تحویل شده به شعب ۹۶۶ هزار و تعداد برگ‌های تعرفه مصرف شده ۳۲۰ هزار و ۹۳۰ است.

بر این اساس تعداد برگ‌های رای داخل صندوق‌ها ۳۰۷ هزار و ۷۸ رای، تعداد رای باطله غیرماخوذه ۴۷۷ رای و تعداد برگ‌های رای باطله ماخوذه ۳۷ هزار و ۳۴۶ رای اعلام شده است.

همچنین تعداد برگ‎های رای صحیح ۲۶ هزار و ۲۵۵ رای و تعداد کل برگ‌های رای ماخوذه (مجموع برگ‌های رای صحیح و باطله ماخوذه) ۳۰۶ هزار و ۶۰۱ رای عنوان شده است.

برای اطلاع از جزییات آرای ۵۷۵ نامزد ششمین دوره شورای شهر اهواز به پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری اهواز به نشانی https://ahwaz.ostan-khz.ir/ مراجعه فرمایید.

بر اساس این گزارش، شورای شهر اهواز ۱۳ عضو اصلی و ۸ عضو علی البدل دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار شد اما به دلیل مشکلاتی که در رای گیری الکترونیکی در اهواز رخ داد، اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی این کلانشهر به تاخیر افتاد.

پیش از این سلیمانی دشتکی صبح دوشنبه و عالمی نیسی فرماندار اهواز آخر وقت دوشنبه را به عنوان زمان اعلام نتایج این دوره از انتخابات وعده داده بودند.

ساعدی رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز اما گفته بود به دلیل اشکالاتی که در مرحله اجرای انتخابات اعم از شمارش آرا و ورود اطلاعات وجود داشت، هیات نظارت در حال چک کردن و بررسی صورتجلسه‌ها و رفع اشکال آنهاست و با تاخیر به وجود آمده در خوشبینانه‌ترین حالت نتایج انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر اهواز، عصر روز چهارشنبه دوم تیر، و در بدبینانه‌ترین حالت تا آخر هفته اعلام می‌شود.

پنج روز زمان برای اعلام نتایج شورای شهر اهواز با واکنش‌ها و انتقاداتی از سوی شهروندان و نامزدها روبرو شده است.

۷۴۵ نفر برای انتخابات شورای شهر اهواز نامنویسی کرده بودند. حدود یکصد نفر از داوطلبان شورای شهر از شرکت در این انتخابات انصراف داده و تعداد نامزدهای این دوره انتخابات در نهایت ۵۷۵ نفر اعلام شد.

عالمی نیسی فرماندار اهواز پیش از این تعداد واجدان شرایط رای دادن در شهرستان اهواز را یک میلیون نفر عنوان کرده بود که ۳۶۰ هزار نفر (۳۶ درصد از واجدان شرایط رای دادن) در انتخابات ششمین دوره ریاست جمهوری مشارکت کردند.

نظر شما