شناسهٔ خبر: 47955375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وقت‌کشی آمریکا در مذاکرات برجام برای توافق با رژیم صهیونیستی

منابع آگاه از تلاش آمریکا برای تأخیر در مذاکرات وین و رایزنی با رژیم اشغالگر برسر توافق هسته‌ای ایران خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آمریکایی از تلاش واشنگتن برای به تعویق انداختن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران، با هدف رایزنی با رژیم اشغالگر خبر داده است.

منبعی آگاه از دولت آمریکا افشا کرد: «واشنگتن بر این باور است که تعامل با اسرائیل ارزش به تأخیر انداختن مذاکرات را دارد.»

گفته می‌شود کابینه جدید رژیم اشغالگر قصد دارد مسئولانی را به واشنگتن اعزام کند تا درباره توافق هسته‌ای ایران، با ادعای «پیشنهاداتی برای اجرای بهتر برنامه همراه با محدودیت‌ها» با مقامات آمریکایی رایزنی داشته باشند.

در این مذاکرات درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و باقی‌ماندن برخی از آن‌ها نیز رایزنی خواهد شد.

مقامی از صهیونیست‌ها در این باره گفت: «اسرائیل بعد از نتانیاهو عزم راسخ برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دارد. آمریکا نیز مشتاق برای همکاری در این زمینه است. این به معنی زمان برای مذاکره با اسرائیل و به موجب آن تأخیر در مذاکرات احیای برجام در وین است.»

ساعاتی پیش منابع خبری از از دیدار هفته آینده «یائیر لاپید» و «آنتونی بلینکن»، وزرای امور خارجه رژیم اشغالگر قدس و ایالات متحده آمریکا در رم، پایتخت ایتالیا خبر دادند و برنامه هسته‌ای ایران را از محور‌های این نشست اعلام کردند.

پایگاه خبری نشریه تایمز اسرائیل نیز امروز (چهارشنبه) در گزارشی نوشت: «آمریکا و رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری میلادی در خصوص همکاری در برابر پهپاد‌های ایرانی مذاکراتی را به انجام رساندند.»

همچنین «آویو کوخاوی» رئیس ستاد نیرو‌ها جنگ رژیم صهیونیستی، با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، دیدار و درباره ایران رایزنی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما