شناسهٔ خبر: 47948604 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تاسیس کانون توسعه فناوری در صنعت لوازم خانگی

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار برای ایجاد تحول فناورانه در صنعت لوازم خانگی تاسیس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به  نوسانات نرخ ارز و چالش‌های وارداتی ناشی از تحریم، محصولات وارداتی لوازم خانگی دچار افزایش قیمت قابل توجهی شدند.

این موضوع یک فضای تنفس و فعالیت برای شرکت‌های ایرانی سازنده لوازم خانگی ایجاد کرد. 

در این بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با تاسیس واحد تحقیق و توسعه، توانستند بسیاری از لوازم و تجهیزات فناورانه مانند موتور و کمپرسور را داخلی‌سازی کنند، به نحوی که علاوه بر اختلاف قیمت، کیفیت خوب و روبه بهبود لوازم خانگی ایرانی نیز باعث جذب هر چه بیشتر مشتری داخلی شد.

با توجه به گردش مالی قابل توجه این حوزه و نیاز مبرم شهروندان به لوازم خانگی با کیفیت، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ایجاد کانون هماهنگی، دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی حمایت کرد.

این کانون  که با حضور بسیاری از چهره‌های سرشناس صنفی و تولیدی این حوزه تشکیل شد، ماموریت یافت تا در راستای توسعه دامنه نفوذ هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در این صنعت بکوشد و برای افزایش هم‌افزایی میان دو نهاد دانشگاه و صنعت، تلاش کند.

با توجه به این موضوع که صنعت لوازم خانگی دارای تغییرات بسیار سریعی است و هر روز محصولات جدیدتری به بازار می‌آید، لازم است که کارخانجات تولیدی دارای بعد فناورانه بسیار قوی باشند، این مسئله نیز محقق نمی‌شود، مگر از طریق ایجاد اشتراک منافع و گسترش همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از یک سو و صنایع این حوزه از طریف دیگر.

عبدالرضا مجدالدین مدیرکل دفتر کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در مراسمی که برای تصویب اساسنامه، انتخاب هیئت مدیره و آغاز به کار رسمی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار، برگزار شد، بر لزوم نقش هماهنگ‌ساز این کانون تاکید کرد و از اعضای آن خواست تا فعالیت در حوزه تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه را در دستور کار خود قرار دهند.

مسئول حوزه کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار همچنین بر حمایت کامل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از طرح‌های قابل اجراء و فناورانه‌ای که از سوی کانون معرفی شوند، تاکید کرد.

هیئت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی از 7 عضو هفت عضو متشکل از نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دو نفر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها یا مراکز نوآوری شرکت‌ها و همچنین چهار نفر از اعضای بدنه صنعت و بازار لوازم خانگی، تشکیل شده است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما