شناسهٔ خبر: 47946957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:

مصرف آب در روستاهای ایلام بالاتر از میانگین کشوری است

ایلام- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: میانگین مصرف آب در بخش روستایی و شهری ایلام بالاتر از میانگین کشوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب ایلام، نورالله تیموری اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در بحث تأمین آب پایدار در شهر ایلام وجود دارد، نیاز آبی شهر ایلام در حوزه سد ایلام بیش از ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به شهر ایلام منتقل می‌شود و قرار است با اجرای یک پروژه این مشکل برطرف شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری ایلام عنوان کرد: به همین منظور مجوزها برای برداشت بیشتر از آب سد ایلام اخذ شده است و آنچه که در اعتبارات فاز اجرا پیش بینی شده چیزی در حدود ۳۲ میلیارد تومان است.

تیموری بیان کرد: خوشبختانه این اعتبار به پروژه تزریق شده و امیدواریم بتوانیم مراحل پایانی کار را طی هفته آینده و مراحل تست و راه اندازی نهایی را تا پایان تیرماه نهایی کنیم.

وی عنوان کرد: مصرف آب در استان نسبت به استاندارهای ملی و جهانی همچنان بالا است، مصرف در جامعه شهری ۲۸۰ لیتر در روز به ازای هر نفر و در جامعه روستایی ۳۴۰ لیتر در روز به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اضافه کرد: این مسئله نشان دهنده این است که مردم باید توجه به مدیریت مصرف همراهی در بحث مدیریت مصرف با آب و فاضلاب را داشته باشند، رعایت الگوی‌های مصرف از سوی مردم همچنان مهمترین راهکار برای جلوگیری از قطعی آب است.

نظر شما