شناسهٔ خبر: 47939149 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

بالسینی: قول می‌دهم در مسابقه بعدی باز هم رکوردشکنی کنم/ اختلاف ۹۰ صدم ثانیه واقعا ناچیز است

شناگر المپیکی ایران گفت: سهمیه یونیورسالیتی به بهترین شناگران و با بالاترین امتیاز اعطا می‌شود.

صاحب‌خبر -

متین بالسینی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص ناکامی در کسب سهمیه المپیک از رقابت‌های شنای صربستان با وجود دو مرتبه شکستن رکورد ملی ایران در ماده ۲۰۰ متر پروانه، اظهار داشت: واقعا هیچ بهانه‌ای ندارم و فقط در مسابقات بدشانس هستم. از هر کارشناس شنایی هم که بپرسید خواهند گفت که اختلاف زمانی ۹۰ صدم ثانیه در ماده ۲۰۰ متر پروانه برای رسیدن به المپیک، بسیار ناچیز است و اگر در برگشت تنها کمی بهتر بودم به صورت مستقیم راهی المپیک می‌شدم. پس از دو سال دوری از مسابقه رسمی در صربستان به آب زدیم و این موضوع فشار روانی خاص خودش را داشت.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ متر اول کاملا ملکه ذهنم هست و در تمام مراحل ۱۰۰ متر اول را زیر ۵۸ ثانیه طی کرده‌ام و مشکلم در ۱۰۰ متر دوم است. این مسئله هم ربطی به آمادگی جسمانی ندارد، زیرا کاملا از لحاظ بدنی در شرایط ایده‌آل قرار دارم و این ضعف فقط به تمرکز و بار روانی مربوط است. اگر پیش از حضور در مسابقات انتخابی صربستان در یک یا دو مسابقه دیگر شرکت می‌کردیم قطعا نتایج بهتری کسب می‌شد. در تمریناتم که ۲۰۰ متر را به صوت چهار تا ۵۰ متر و یا دو تا ۱۰۰ متر شنا می‌کردم همیشه رکوردهایم زیر ۱.۵۹ ثانیه بوده است. در صربستان دو بار رکورد ملی ایران که دست خودم بود را جابجا کردم و اگر دوباره به مسابقه‌ای بروم باز هم این را رکورد را می‌شکنم.

این شناگر درباره قطعی شدن حضورش در المپیک توکیو با سهمیه یونیورسالیتی فدراسیون جهانی شنا گفت: واقعا دوست داشتم با رسیدن به رکورد ورودی المپیک عازم توکیو شوم، اما قول می‌دهم در رقابت‌های آینده رکوردم را بهبود ببخشم. سهمیه یونیورسالیتی به بهترین شناگران و با بالاترین امتیاز اعطا می‌شود و چون عملکردم در رقابت‌های اخیر بهتر بود فدراسیون شنا من را انتخاب کرد.

وی در پایان در مورد حضور در مسابقات انتخابی المپیک در بوسنی اظهار کرد: حضور در مسابقات بوسنی هنوز کاملا قطعی نشده، ولی به احتمال زیاد تنها من در این مسابقات شرکت خواهم کرد و به نظرم شرکت در این مسابقه می‌تواند رقابت تدارکاتی خوبی پیش از المپیک باشد.

انتهای پیام/

نظر شما