شناسهٔ خبر: 47936923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اتاق اصناف:

افزون بر ۱۶۰۰ بازرسی در یکسال از واحدهای صنفی اردستان انجام شده است

کاشان - ایرنا - رییس اتاق اصناف اردستان گفت: یکی از چشم‌اندازهای ۱۴۰۰، تشکیل واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف بود و آخرین حلقه بین تولید کننده و مصرف کننده به شمار می‌رود که با تشکیل آن در یکسال گذشته یک‌هزار و ۶۴۸ مورد بازرسی نوبه‌ای صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

داود ملکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در یکسال اخیر افزون بر ۲۶۰ پرونده تخلف در اتاق اصناف اردستان رسیدگی، ۵۰ پرونده به اداره تعزیرات حکومتی ارسال و ۳۰۰ گشت مشترک نیز با اداره صمت، تعزیرات، بهداشت و نیروی انتظامی انجام شده است.

وی با اشاره به تمدید و صدور ۴۴۵ فقره پروانه صنفی در یک‌ سال گذشته، ادامه داد: اکنون از مجموع ۲ هزار و ۷۱۲ واحد صنفی و ۱۲ اتحادیه موجود در اردستان، یک‌هزار و ۹۶۵ واحد فعال هستند و در این مدت، انتخابات اتحادیه نانوایان، لوازم خانگی، قصابان و آرایشگران برگزار شده است.

رییس اتاق اصناف اردستان اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ واحد صنفی نیز بدون پروانه در اردستان فعالیت می‌کردند که به آن‌ها اخطار لازم داده شده است که اگر اقدام به دریافت پروانه نکنند در یک بازه زمانی پلمب خواهند شد.

وی با اشاره به گلایه‌های مردم و مسوولان در مورد گرانی گفت: سال ۱۳۹۹ و اوایل امسال به دلیل کرونا و رکود موجود، شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم‌ تا جایی که‌ برخی کالاها از جمله گوشت قرمز، روغن، برنج و حبوبات، میوه و تره‌بار بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشتند که بیشتر تابع قیمت‌های کشوری و استانی بوده و توزیع کالاهای اساسی برای تنظیم بازار و تثبیت قیمت ها در حال انجام است.

ملکی افزود: نبود ثبات قیمت، کمبود نقدینگی، عملی نشدن برخی وعده‌ها در زمان شیوع کرونا و خرده‌فروشی از چالش‌های موجود در بین اصناف شهرستان اردستان است.

به گفته وی، در زمان شیوع کرونا افزون ۱۰۰ نفر از اصناف هر کدام‌ ۳۰۰ هزار تومان مورد تخفیف تمدید یا صدور پروانه قرار گرفتند و از طریق بسیج اصناف به صورت محرمانه ۴۰ مورد سرکشی به اصناف ضعیف و خسارت دیده انجام و به مبتلایان بیماری کرونا کمک‌هایی شد.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته ۴۴۳ مورد تمدید پروانه همراه با آموزش احکام‌ کسب و کار صورت گرفته و از تخفیف هزینه پروانه‌ نیز برخوردار شدند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفرجمعیت در۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

نظر شما