شناسهٔ خبر: 47936887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاهش چشمگیر حریق مراتع در استان مرکزی

آذر اسفندیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از کاهش چشمگیر موارد حریق مراتع در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

عبدالحسین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حریق مراتع در استان، اظهار کرد: حریق مراتع امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

وی با اشاره به وقوع ۶ فقره حریق مراتع در استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون، گفت: سطح حریق رخ داده در استان حدود ۵۵ هکتار است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته که بالغ بر ۸۰۰ هکتار بوده است، کاهش محسوس و چشمگیری را شاهد هستیم.

محمدی دلیل این کاهش را کمبود بارندگی بهار و کمک گرفتن از دهیاران، شوراهای روستایی و همیاران طبیعت دانست و افزود: در بهار امسال به دلیل کاهش بارندگی ها پوشش مراتع که عموما یکساله و قابل اشتعال و خطرناک هستند، کمتر رشد یافت به همین دلیل حریق در این مراتع سریعا خاموش می شود و به مراتع و پوشش دیگر تسری نمی‌یابد در حالی که در سال‌های گذشته به دلیل بارندگی خوب و رشد پوشش گیاهی مراتع به محض وقوع آتش، حریق تا هکتارها توسعه می‌یافت.

وی اضافه کرد: با کمک همیاران طبیعت و دهیاران، تعداد گزارش واصله به منابع طبیعی کاهش داشته است چراکه به محض وقوع هر حریق، آتش مدیریت و خاموش می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه منابع طبیعی برای پیشگیری و اطفای حریق مراتع، گفت: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به اهالی روستاها به کمک همیاران طبیعت و شبکه‌های مجازی و نصب تابلوهای آگاهی‌بخش در مراتعی که تعداد حریق در آنها بالاست روند کاهشی آتش سوزی مراتع حاصل شده است و امیدواریم که این روند تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما