شناسهٔ خبر: 47936852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرنگاران:جایگاه ویژه در ورزشگاه پارس شیراز نداریم

شیراز-ایرنا- خبرنگاران با یادآوری نبود جایگاه ویژه همچنین کمبود امکانات کافی خبری در ورزشگاه پارس شیراز، خواستار رفع این مشکلات شدند.

صاحب‌خبر -

آنها می گویند با وجود اینکه چند سال از تاسیس ورزشگاه پارس شیراز می گذرد،هنوز وضعیت مناسبی ندارد و برای تهیه خبر با مشکلات زیادی مواجه هستیم و کسی هم پاسخگو نیست.

نداشتن جایگاه مناسب، دراختیارنگذاشتن فهرست بازیکنان، نبودن بلندگو در ورزشگاه برای اعلام اسامی بازیکنان و گلزنان و تعویض ها، انجام مصاحبه در کنار زمین که غیرقانونی است و برخورد نامناسب دست اندرکاران بازی ها از جمله مشکلاتی است که خبرنگاران آن را عنوان کردند.

مدیریت در اختیار هیات اتومبیلرانی 

مدیریت ورزشگاه پارس شیراز  اخیرا از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس در اختیار هیات اتومبیلرانی استان فارس قرار گرفته است.

هفتم خرداد ماه ۱۴۰۰ هنگام دیدار تیم های فوتبال قشقایی با استقلال خوزستان حاشیه هایی رخ داد که منجر به درگیری میان دست اندرکاران این ورزشگاه و همراهان تیم قشقایی شد.  

دست اندرکاران هیات فوتبال فارس می گویند:چون ورزشگاه در اختیارما نیست نمی توانیم دخالت کنیم ضمن اینکه تمام کارهای اجرایی مسابقات لیگ بر عهده هیات فوتبال فارس و نماینده سازمان لیگ است.  

بازرسان لیگ حرفه ای همه ساله از ورزشگاه های کشور برای تمدید مجوز حرفه ای بازدید می کنند و آنچه که آنها بر آن  تاکید دارند، داشتن سالن کنفرانس، محل مصاحبه با بازیکنان (میکس زون ) رختکن های مناسب است و گرنه مجوز حرفه ای به تیم ها داده نمی شود.

جایگاه اختصاصی نداریم

خبرنگار روزنامه شیراز نوین با انتقاد از وضعیت موجود در ورزشگاه پارس به ایرنا گفت: در حالی که ۳۰ هفته از لیگ دسته یک آزادگان را پشت سرمی گذاریم، هنوز مشکلات خبرنگاران که بارها گوشزد کرده ایم، حل نشده است.

میثم محجوبی ادامه داد: هنگام  دیدار تیم های قشقایی و خوشه طلایی ساوه جایی مناسب برای نشستن پیدا نکردم زیرا جایگاه ویژه بسیار شلوغ بود و خبرنگاران هم جایگاه اختصاصی ندارند.

وی اضافه کرد: دراختیارنگذاشتن فهرست بازیکنان و دور بودن سکوها از زمین باعث شده نتوانیم اسامی بازیکنان را متوجه شویم این درحالی است که همه ورزشگاه های کشور با گذاشتن بلندگو، نام بازیکنان و تعویض تیم ها و وقت های اضافه را نیز اعلام می کنند اما در شیراز اینگونه نیست و این خلاف قانون برگزاری لیگ فوتبال است.

محجوبی همچنین به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ورزشگاه اشاره کرد و گفت: بوفه مواد غذایی ورزشگاه باز شده است در حالی که هیچ کس ماسک نمی زند و خطراتی را ایجاد خواهد کرد.    

  وی بیان کرد: ورود تماشاگران بر اساس اعلام ستاد کرونا به ورزشگاه ها ممنوع است اما دراین ورزشگاه رعایت نمی شود برای همین هم چندی پیش میان همراهان تیم قشقایی و دست اندرکاران ورزشگاه درگیری و زد و خورد به وجود آمد.

مصاحبه با مربیان در کنار زمین

محجوبی افزود:ازآنجا که چهار بازی باقی مانده لیگ به طور همزمان برگزار می شود و حساسیت زیادی دارد امیدوارم مشکلاتی که اشاره شد برطرف شود تا به راحتی بتوانیم جریان مسابقات را گزارش کنیم ضمن اینکه مصاحبه با مربیان درکنار زمین خلاف است و باید در سالن کنفرانس صورت گیرد.      

بلندگوی سیار و حرفه ای شدن شاید وقتی دیگر  

خبرنگار ایرنا هم از مشکلات این ورزشگاه سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه هیات فوتبال فارس که مجری و میزبان برگزاری رقابت هاست هیچ گونه امکاناتی را برای خبرنگاران تدارک نمی ببیند و جای تعجب دارد این ورزشگاه تازه تاسیس هنوز جایگاه برای خبرنگاران ندارد.

کمال لُرنژاد ادامه داد: دراین ورزشگاه مانند سایر ورزشگاه ها باید پیش از بازی اسامی بازیکنان را اعلام کنند، درحالی که از اعلام تعویض بازیکنان و وقت های تلف شده توسط گوینده ورزشگاه که ندارد، خبری نیست.

او ادامه داد: می توان از بلندگوهای سیار که توسط تیم های میزبان برای تشویق به ورزشگاه می آورند برای اعلام اسامی  بازیکنان و تعویض ها  استفاده کرد هر چند ورزشگاه باید دارای  سیستم صوتی مجهز باشد.

وی گفت: ۲۰ سال است فوتبال ما حرفه ای شده اما هنوز برگزارکنندگان بازی، حرفه ای نشده اند و طبق قانون باید مصاحبه با مربیان در سالن کنفرانس برگزار شود، نه در کنار زمین که این هم خلاف قانون است.

برخورد نامناسب

  لرنژاد ادامه داد: هنگام بازی با خوشه طلایی ساوه برای تهیه فهرست بازیکنان به مسوول سازمان لیگ و برگزار کنندگان مراجعه کردم اما آنها برخورد خوبی نداشتند و فهرست را هم در اختیارم قرار ندادند در حالی که باید پیش از بازی تعدادی کپی شود و در اختیارخبرنگاران قرار گیرد.

وی گفت: حتی فرصت سئوال کردن هم برای ما باقی  نمی ماند در حالی که باید از اتاق کنفرانس استفاده شود و مسوول سازمان لیگ هم از این کار خلاف قانون جلوگیری نمی کند.

لُرنژاد اظهار امیدواری کرد شاهد مشکلاتی که عنوان شد در بازیهای آینده نباشیم و به راحتی بتوانیم مسابقات را گزارش کنیم.

دست اندرکاران فوتبال فارس نگرش سنتی دارند  

گزارشگر صدا و سیمای فارس هم با بیان اینکه میلیاردها تومان هزینه شد تا ورزشگاه پارس به بهره برداری برسد، گفت : به نظر می رسد دست اندرکاران فوتبال فارس هنوز با نگرش قدیمی به فوتبال نگاه می کنند برای همین است که حدود هشت سال است از داشتن تیم لیگ برتری محروم هستیم.

مهدی راکعی ادامه داد: این ورزشگاه ۵۰ هزار صندلی دارد اما جایگاهی برای خبرنگاران وجود ندارد و حتی ۱۰ صندلی هم اختصاص به اهالی رسانه ندارد این در حالی است که طبق قانون لیگ حرفه ای ، خبرنگاران باید جایگاه ویژه با امکانات اینترنتی پرسرعت داشته باشند.

وی ادامه داد: نبود اتاق کنفرانس موجب شده است برای مصاحبه با مربیان در کنار زمین با آنها صحبت کنیم و این هم خلاف قانون لیگ حرفه ای است اما ناگزیریم که این کار را انجام دهیم.

چمن درست و حسابی وجود ندارد

راکعی افزود: ورزشگاه متولی ندارد برای همین است که هنوز یک چمن درست حسابی ندارد که بارها  اعتراض مریبان تیم ها همراه شده است ضمن اینکه چندین بار زمین آن با هزینه گزاف ترمیم شده است اما بازهم مناسب نیست در حالی که شهر شیراز با  آب و هوایی چهار فصل و به شهر گل و بلبل شهرت دارد.    

این گزارشگر ورزشی  با اشاره به اینکه لازم نیست حتما تیمی در لیگ برتر داشته باشیم تا ورزشگاه درست شود ، گفت : زمانی  که یک ورزشگاه ایده آل وجود داشته باشد آنگاه می‌توانیم میزبان مسابقات مختلف بین المللی باشیم و امیدوارم مشکلات اساسی و زیاد این ورزشگاه به زودی حل شود.

تنها یک دیوار سفید

گزارشگر دیگر صدا و سیمای فارس به مشکلات موجود برای خبرنگاران اشاره کرد و گفت : سالن کنفرانس این ورزشگاه فاقد امکانات لازم از جمله سرمایشی و گرمایشی است برای همین هم ناگزیریم بر خلاف قانون لیگ در کنار زمین با مربیان و بازیکنان صحبت کنیم.

نوید عبداللهی فرد ادامه داد:  پیشتر در سالن کنفرانس این ورزشگاه چندین پایه میکروفون وجود داشت اما هم اینک از آنها خبری نیست و بک گراند محل نشستن مربیان هم تنها یک دیوار سفید است در حالی که سالن کنفرانس اکثر ورزشگاه ایران مجهز به امکانات ارتباطی از جمله اینترنت پُرسرعت است.

سرویس بهداشتی 

وی گفت: در این ورزشگاه برای تماشاگران سرویس بهداشتی وجود ندارد و این پرسش مطرح می شود که پس از کرونا چگونه تماشاگران می توانند از سرویس بهداشتی استفاده کنند؟

عبداللهی فرد اضافه کرد : این ورزشگاه سیستم صوتی ندارد برای همین هم اسامی بازیکنان و تعویض ها اعلام نمی شود و این امکانات ساده و ضروری در کوچکترین ورزشگاه های کشور هم وجود دارد.

مسئول سازمان لیگ : امکانات ورزشگاه پارس مناسب نیست

مسوول سازمان لیگ فوتبال هم به ایرنا گفت: این ورزشگاه از نظر امکاناتی به هیچ عنوان خوب نیست که می شود به نبودن سیستم صوتی  و دستگاه کپی برای تهیه فهرست بازیکنان و ارجاع آن به خبرنگاران اشاره کرد.

بهرام کرمدار افزود: رختکن تیم ها و سالن کنفرانس فاقد سیستم سرمایشی و گرمایش است برای همین هم خبرنگاران در کنار زمین  و بر خلاف قانون با مربیان صحبت می کنند.

کلید اتاق کنفرانس

وی گفت: به مسئولان ورزشگاه گفته ایم که کلید اتاق  کنفرانس را هنگام  بازی ها در اختیار ما قرار دهند اما این امر محقق نشده است ضمن اینکه از سالن کنفرانس در طول هفته برای کارهای دیگری استفاده می شود.

کرمدار اظهار داشت: بر اساس بخشنامه  شماره ۵۱۴ مورخ ۲۹ خرداد ماه از آنجا که چهارهفته پایانی مسابقات لیگ دسته یک به صورت همزمان و از ساعت ۳۰ / ۲۰ آغاز می شود لازم است که برق اضطراری ورزشگاه درست شود تا اگر برق شهر قطع شد بلافاصله سیستم کمکی جایگزین شود ضمن اینکه بر اساس این نامه باید تمام  تمهیدات لازم در ورزشگاه صورت گیرد.

مسوول سازمان لیگ فوتبال افزود: پس از پایان بازی باید مسوول روابط عمومی ورزشگاه در رختکن تیم ها به سراغ مربیان برود و آنها را دعوت به مصاحبه کنند که این کار هم صورت نمی گیرد.

بوفه غیر قانونی و مشکلات بهداشتی

کرمدار اضافه کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا پذیرایی برای میهمانان انجام می گرفت اما راه اندازی بوفه ورزشگاه و فروش تخمه، کیک و شیرینی هنگام بازی ها غیر قانونی است اما می شود آب معدنی در بسته های بهداشتی و پلمب شده در اختیار میهمانان قرار داد زیرا به دلیل بهداشتی نمی شود از آبسردکن استفاده کرد.

وی گفت: تاکید کردیم بجز مسئولان تیم ها حضور تماشاگر ممنوع است اما برخی تیم ها چند نفر به صورت محدود به همراه دارند و در اکثر ورزشگاه های کشور هم با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک این اتفاق می افتد اما همچنان ورود تماشاگران ممنوع است.

مدیر ورزشگاه پارس: متولی اقدام کند

مدیر ورزشگاه پارس با بیان اینکه سالن کنفرانس و رختکن ها فاقد سیستم سرمایشی و گرمایشی است، به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: ما ۲۴ ساعت پیش از شروع مسابقات ورزشگاه را در اختیار سازمان لیگ هیات فوتبال قرار می دهیم و آنها باید مشکلات را حل کنند.

مسلم زره پوش ادامه داد : تاکنون تمام بازی ها زیر نور برگزار شده و مشکلی از این بابت نداریم و برای تعمیر سیستم برق اضطراری هم حدود یک ماه پیش به اداره کل ورزش و جوانان نامه زدیم که هم اینک در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ورزشگاه سیستم صوتی هم ندارد در حالی که پیشتر باید این مشکلات بر طرف می شد.

زره پوش اظهار امیدواری کرد به زودی مشکلات موجود در این ورزشگاه توسط متولی آن که اداره کل ورزش و جواتان است حل شود.

ورزشگاه پارس برای حصارکشی بسته شد 

ورزشگاه پارس شیراز برای حصارکشی ضلع جنوبی آن و جلوگیری از ورود تماشاگران بسته شد؛ ورود تماشاگران هنگام بازی‌ها به دلیل مقررات بهداشتی مرتبط با کرونا ممنوع است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس شانزدهم خرداد ما ۱۴۰۰ به دنبال درگیریهایی که در ورزشگاه پارس صورت گرفت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد: با توجه به اینکه ضلع جنوبی ورزشگاه یکی از راه هایی بود که معمولا تماشاگران وارد می شدند مجبور شدیم آن را ببندیم اما کماکان بازی تیم های شیرازی در لیگ در این ورزشگاه انجام می شود.

عباس حاجی زاده اضافه کرد: تکمیل ورزشگاه پارس برعهده شرکت تجیهز و توسعه وزارت ورزش است و  مجری این طرح هم این شرکت بوده که به  دلیل کمبود اعتبار متوقف مانده است.

افتتاح ورزشگاه پارس پس از ۲۲ سال 

ورزشگاه پارس شیراز(میانرود ) با ظرفیت ۵۰ هزار تماشاگر  که ۲۲ سال پیش کلنگ احداث آن به زمین شده شد سر انجام ۳۱ فرودین ماه ۹۶  با حضور  مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از بودجه ملی و استانی افتتاح شد.
 

نظر شما