شناسهٔ خبر: 47936782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه تقویت شود

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود تقویت کنیم، افزود: اگر معرفت نسبت به امام رضا(ع) بیشتر شود ثواب بیشتری را خواهیم برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی شامگاه سه شنبه در جشن خادمین رضوی در محل حسینیه اعظم زنجان، برگزاری چنین مراسم های را مایه خیر و برکت اعلام کرد و گفت: دهه کرامت فرصت خوبی برای تبیین و ترویج معارف دینی است و این دهه، فرصت مناسبی برای افزایش تقوا و بصیرت دینی است.

وی اظهار کرد: کسانی که در این مراسم معنوی حضور دارند باید سبک زندگی اسلامی را به عنوان یک اصل مهم در زندگی خود مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: ما ایرانی‌ها هر چه داریم به برکت موسی بن جعفر است چرا که هزاران امامزاده داریم که قریب اتفاق فرزندان وابسته و بدون وابسته موسی بن جعفر هستند.

خاتمی تاکید کرد: هر چه دین و قرآن یاد گرفتیم به برکت این امام همام و بزرگوار است و ما امروز باید به وجود مرقد امام رضا (ع) در کشورمان افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه مشهد مقدس پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است، ابراز کرد: قم هم پایگاه اهل بیت است و رشد و انتشار دین و عرفان از این شهر است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ هزار عالم فقیه و مجتهد به برکت حضرت فاطمه معصومه (ع) تربیت می‌شوند، گفت: قم که پایگان دین است طلاب و عالمان بزرگ کشورمان در حوزه علمیه قم تربیت شدند و ما باید به این شور ببالیم.

خاتمی با بیان اینکه برگزاری چنین مراسم های در راستای امام شناسی باشد، افزود: امامت شناسی، معرفت و شور در این برنامه‌ها و مراسم‌های معنوی مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم راه راست را برویم باید امام خود را به خوبی شناخته و معرفت خود را زیاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود تقویت کنیم، افزود: اگر معرفت نسبت به امام رضا (ع) بیشتر شود ثواب بیشتری را خواهیم برد.

خاتمی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم در استان کم شده است، گفت: اگر سیره اهل بیت را در زندگی خود عجین کرده و مدارا کنیم، چالش ها و مشکلات در جامعه روند کاهشی به خود می گیرد.

نظر شما