شناسهٔ خبر: 47936742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنجیره رصد توزیع مرغ در زنجان تکمیل شد

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با رصد توزیع مرغ از کشتارگاه تا واحدهای صنفی، زنجیره رصد توزیع مرغ تکمیل و مانع خروج این فرآورده از استان شد.

صاحب‌خبر -

ناصر فغفوری روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به الزام ثبت نام کلیه واحدهای صنفی عرضه کننده مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان در سامانه جامع تجارت و نیز ثبت اطلاعات صدور فاکتورهای فروش مرغ توسط کشتارگاه ها در این سامانه، از هرگونه خروج مرغ بدون شناسنامه از استان جلوگیری می‌شود.
وی یادآور شد: بر این اساس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان در شهرستان های سطح استان موظف هستند کلیه فروشندگان مرغ گرم را به ثبت نام در سامانه جامع تجارت ملزم کنند.
فغفوری خاطرنشان کرد: همچنین کشتارگاه های استان باید فاکتور فروش تحویل مرغ را که به عاملین حمل یا توزیع کنندگان عمده مرغ تحویل می دهند در سامانه جامع تجارت ثبت و از تحویل مرغ به واحدهای صنفی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند خودداری کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: در این راستا باید کلیه رانندگان حمل مرغ، اپلیکیشن مربوطه را از اداره پست دریافت و نصب کنند تا در زمان تحویل مرغ به واحدهای صنفی اطلاعات لازم را ثبت کنند.
فغفوری اظهار داشت: خوشبختانه صنوف مربوطه طی روزهای گذشته همکاری خوبی در این راستا داشته اند به طوری که از ۲۳۰ واحد مرغ فروشی تاکنون ۱۸۱ واحد در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند.
وی افزود: هم اکنون این طرح به صورت پایلوت در پنج استان از جمله زنجان در حال اجرا است که پس از اتمام در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

نظر شما