شناسهٔ خبر: 47936740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین بسیج اساتید:

هزار و ۷۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه در بسیج یزد سازماندهی شدند

یزد- ایرنا- جانشین بسیج اساتید دانشگاه‌های یزد گفت: تاکنون هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای هیات علمی که در مراکز آموزش عالی استان در ۱۰ شهرستان همکاری دارند، در این تشکل انقلابی جذب و سازماندهی شده اند.

صاحب‌خبر -

علی خدادوست روزچهارشنبه به مناسبت هفته بسیج اساتید ( ۳۱ خرداد  تا ۶ تیر ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به تعداد اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان افزود: این افراد در چارچوب مقررات تشکل یادشده در کمیته‌های مختلف به خصوص فرهنگی، علمی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی سازماندهی و ماموریت‌های تعریف شده را به نحو مطلوب انجام می‌دهند.  

وی با بیان اینکه فعالیت بسیج اساتید در راستای اهداف نظام و انقلاب‌اسلامی با مشارکت اعضا در انجمن‌های علمی از برجستگی زیادی  برخوردار است، ادامه داد: حضور فعال در مناسبت‌ها و کارگاه‌های معرفتی و دوره‌های بصیرتی جزو برنامه‌های مهم محوری است .

وی به شعار انتخابی سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: تلاش بسیج اساتید برای تحقق این نامگذاری و نیز کمک به مسوولان امر برای خدمت به مردم و کشور از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری تمامی نخبگان و استادان بسیجی پیگیری می‌شود.

خدادوست اظهارکرد: استادان بسیجی بر حسب ضرورت جامعه نقش خود را در خدمت به کشور و ارتقای سطح علمی و فرهنگی مراکز آموزش عالی انجام می‌دهند و همکاری خوبی در بین جامعه هدف  و مراکز دانشگاهی وجود دارد و همه برای تحقق اهداف دانشگاه و بسیج همکاری دارند.   

یزد حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد که در ۶۷  واحد دانشگاهی و مرکز آموزش عالی استان در حال تحصیل هستند.

استان یزد یک میلیون و  ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد تاکنون ۳۲۰( بیش از یک چهارم)  هزار نفر در اقشار مختلف بسیج سازماندهی و فعالیت دارند.

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به مثابه یکی از فرهیخته‌ترین نهادهای علمی،فرهنگی در ایران، بر آیندی از تعهد و اخلاص فرهنگ بسیج و دانش و تخصص اساتید برجسته و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشوراست.
سازمان بسیج اساتید که سابقه فعالیت آن را باید در دوران دفاع مقدس جست و جو کرد  در آغاز به صورت تشکل‌های خود جوش و به همت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و اساتید متعهد و دوراندیش در سراسر کشور قدم به عرصه ظهور نهاد.

این سازمان در بدو ظهور فعالیت خود را به طور مشترک با بسیج دانشجویی ، از طریق تشکیل هسته‌های خودجوش پی گرفته و در سال ۱۳۷۷ به دنبال برگزاری همایش بزرگداشت  شهید مصطفی چمران، در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان نهادهای فعال و ثمربخش، فعالیت‌های جدی خود را رسماً آغازکرد.

نظر شما