شناسهٔ خبر: 47936657 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم اجرای طرح جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی در اهواز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اجرای طرح جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی در اهواز به منظور کاهش آلودگی هوا را الزامی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در نخستین کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز در استانداری گفت: مصوبه شورای ترافیک در زمینه جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی در اهواز باید اجرا شود.

او به جمع آوری عملکرد شهرداری‌های خوزستان در زمینه قانون هوای پاک و ارسال به سازمان شهرداری‌های کشور اشاره کرد و بیان داشت: مصوبه اجرای طرح L.E.Z با حضور استاندار خوزستان به عنوان رئیس شورای ترافیک و رئیس شورای تامین استان تصویب شده و طی مکاتبه‌ای به پلیس راهور باید ضرورت اجرای آن اعلام شود.

عبیات اظهار کرد: L.E.Z) Low Emission Zone) به معنی «منطقه انتشار کم آلایندگی»، یک ناحیه تعریف شده که دسترسی برخی وسایل نقلیه آلوده به آنجا ممنوع شده و این طرح با هدف بهبود کیفیت هوا اجرایی شده است که طبق آن پلاک همه خودرو‌هایی که وارد محدوده L.E.Z می‌شوند، به صورت کاملا مکانیزه به وسیله دوربین‌های نصب شده در معابر خوانده شده و اطلاعات آن به سرور‌های سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) ارسال می‌شود و در صورتیکه خودرو معاینه فنی نداشته باشد، اعمال قانون خواهند شد.

عبیات به اجرا نشدن این مصوبه از سوی پلیس راهور، اشاره کرد و ادامه داد: اجرایی نشدن مصوبه طرح L.E.Z از سوی پلیس راهور قابل قبول نیست و این مصوبه به قوت خود باقی و لازم الاجرا است، ضمن اینکه شهرداری اهواز تعهداتی در شورای ترافیک و طرح (L.E.Z) دارد که باید اجرا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اجرای این طرح حداقل ۷ تا ۸ ماه مهلت به شهرداری اهواز داده شده بود که اطلاع رسانی و ارسال پیامک به خودرو‌های فاقد معاینه فنی را انجام دهد و تمهیدات لازم برای اجرای آن را فراهم کند، ضمن اینکه دفتر فنی استانداری و اداره کل محیط زیست باید طرح جامع کنترل آلودگی صوتی از سوی شهرداری اهواز را پیگیری و در ارائه شرح خدمات به شهرداری همکاری کنند.

او با اشاره به حساسیت جدی و درست برای اجرای قانون هوای پاک، اظهار داشت: سازمان شهرداری‌های کشور مرتب از استانداری خوزستان درباره قانون هوای پاک گزارش می‌خواهد و عملکرد شهرداری‌ها در این زمینه در حال تجمیع است، این در حالی است که پیش از این مسائلی از شهر اهواز از جمله در زمینه آب‌های سطحی، پسماند و آلودگی هوا مورد غفلت قرار گرفته بود، اکنون شهرداری اهواز اقداماتی برای پسماند و آب‌های سطحی را آغاز کرده و در مورد آلودگی هوا نیز باید اقدامات موثرتری انجام دهد.

عبیات با تاکید بر اقدام شهرداری برای کاهش تصادفات رانندگی، بیان کرد: گزارش‌های تصادفات در اهواز بسیار نگران کننده است و این شهر در تصادفات منجر به فوت آمار بالایی دارد و سال گذشته به همین دلیل به شورای عالی ترافیک دعوت شده و الزاماتی برای ما تعیین شد.

انتهای پیام/گ

نظر شما