شناسهٔ خبر: 47936639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان:

دولت جدید تأثیر احزاب را در فرایندهای سیاسی کشور بپذیرد

سید حبیب الله وکیل زاده

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان گفت: برای بها دادن به احزاب ضروری است که دولت جدید احزاب را به عنوان مجموعه‌های اثرگذار در فرایندهای سیاسی کشور بپذیرد و از ظرفیت‌های آنها استفاده کند.

صاحب‌خبر -

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع که دولت منتخب باید چه اقداماتی در راستای تحزب گرایی و بها دادن به احزاب انجام دهد، اظهار کرد: معتقدم رئیس‌جمهور منتخب باید وجود احزاب را به رسمیت بشناسد. احزاب در کشور رسمی هستند، اما آیا رویکرد ریاست جمهوری و دولت جدید به این سمت هست که احزاب را به عنوان بازوهای سیاسی کشور بپذیرند یا خیر؟

وی افزود: معتقدم دولت جدید باید احزاب را به عنوان مجموعه‌های اثرگذار در فرایندهای سیاسی کشور بپذیرد و از ظرفیت‌های بسیار آنان استفاده کند. یکی از این ظرفیت‌ها می‌تواند آگاهی دادن به مردم درباره سیاست‌های دولت باشد به این معنا که دولت می‌تواند با نمایندگان احزاب مختلف جلسه تشکیل دهد و قبل از اجرای سیاست‌های خود این سیاست‌ها را برای احزاب توضیح دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: احزاب می‌توانند نقش مهمی در اجرای سیاست‌های دولت در جهت پیشبرد امور کشور داشته باشند. دولت منتخب باید از ظرفیت اتاق فکر احزاب بهره ببرد، چراکه احزاب در فضای سیاسی کشور فعال بوده و دارای مطالعات خوبی هستند. اگر اتاق فکر احزاب به رسمیت شناخته شود و برای حل مشکلات از آنان دعوت شود بدون شک نه تنها سبب تقویت احزاب می‌شود، بلکه به احزاب سمت و سو می‌دهد که از کار سیاسی صرف به سمت مؤثر بودن برای پیشرفت کشور حرکت کنند.

شاکران ادامه داد: احزاب باید گام به گام پیش بروند و خودشان را به مردم اثبات کنند که همگام با حاکمیت سعی در حل مشکلات شما داریم و فقط یک کنش سیاسی موقت در زمان انتخابات نیستیم. اگر این مهم را احزاب به مردم اثبات کنند مردم هم آنان را می‌پذیرند و حاکمیت نیز بیشتر به آنان بها می‌دهد.

وی درباره نقش احزاب در انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: اگر احزاب را به دو بخش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تقسیم کنیم احزاب اصلاح‌طلب به دلایلی تا یک روز قبل از انتخابات نمی‌دانستند که از کاندیدایی حمایت بکنند یا خیر و بیشتر منفعل بودند، اما احزاب اصولگرا بخش عمده فعالیت‌های خود را در جهت دادن انرژی به مردم و دمیدن روحیه امید در آنان در جهت مشارکت پرشور در انتخابات به کار گرفتند. بنابراین احزاب اصولگرا بیشتر به جای اینکه تمرکز خود را روی کنش‌های فردی بگذارند روی انتخاب درست متمرکز شدند.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان، افزود: احزاب در انتخابات امسال بیشتر روی شوراهای شهر و روستا متمرکز بودند تا ریاست جمهوری و همان طور که دیدیدم برای انتخابات شوراهای اسلامی چند لیست مختلف دادند.

شاکران اظهار کرد: اما برای حل مشکلات کشور مهم‌ترین بحثی که وجود دارد این است که دولت باید اولویت‌بندی درستی از مشکلات داشته باشد و بر اساس اولویت‌ها اقدام کند. اگر بتوانیم در کشور موانع تولید را برطرف کنیم و کارگاه‌هایی را که در چند سال گذشته دچار مشکل و تعطیلی شدند به مدار تولید بازگردانیم و موانع قانونی و مالی را برای آنان برطرف کنیم بدون شک مشکل اشتغال تا حد زیادی مرتفع می‌شود و گردش نقدینگی در کشور رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اما یکسری مشکلات بزرگ‌تر در کشور وجود دارد که ثمره بی‌تدبیرهای چندین ساله است. یکی از این مشکلات بی مدیریتی در نقدینگی و ناتوانی از هدایت این نقدینگی به سمت تولید است که این مشکل نیازمند هم‌افزایی دولت و مجلس با اتخاذ سیاست‌های درست است.

انتهای پیام

نظر شما