شناسهٔ خبر: 47936595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید یک بیت کوین معادل مصرف برق روزانه ۳۵ هزار مشترک خانگی است

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: هر دستگاه ماینر برای تولید یک واحد ارز دیجیتال بیت کوین معادل ۳۵ هزار واحد مسکونی در شبانه‌روز برق مصرف می‌کند.

صاحب‌خبر -

کوهسار رسولی‌تبار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک دستگاه ماینر برای تولید یک ارز بیت کوین، حدود ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کند که رقم بزرگی است.

وی با بیان اینکه این ۳۰۰ مگاوات معادل مصرف برق ۱۰۰ ساله یک خانوار با مصرف معمولی است، اضافه کرد: با توجه به مصرف بالای دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال، با افرادی که غیرمجاز اقدام به این کار می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری مراجع قضایی، ۴۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

رسولی‌تبار با بیان اینکه مالکان این دستگاه‌ها بر اساس میزان استفاده غیرمجاز از برق، جریمه شده و انشعاب آنان هم قطع می‌شود، افزود: به کسانی که در شناسایی و گزارش مراکز(دستگاه‌های) غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال به شرکت توزیع برق استان کمک کنند، به تناسب میزان استفاده غیرقانونی از برق، بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال پاداش داده می‌شود.

وی اظهار داشت: مشترکان در صورت اطلاع از محل دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، می‌توانند موضوع را به شرکت برق از طریق شماره تلفن ۱۲۱ یا پلیس آگاهی ۱۳۱ و ۱۱۰ اطلاع دهند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: برای مراکز استخراج ارز دیجیتال تعرفه برق مشخصی توسط وزارت نیرو تدوین شده که بر اساس آن قرارداد منعقد شده و انشعاب واگذار می‌شود، بنابراین خارج از این رویه، مصرف برق غیرقانونی است.

در حال حاضر ۶۸۳ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی، اداری و عمومی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

نظر شما