شناسهٔ خبر: 47936512 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کار سخت برای گرفتن میزبانی|

نمایش ضعیف مقابل چشمان ای‌اف‌سی/ قطعی برق در قلب فوتبـال!

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای رسمی که تاریخ آن به پنجم مارس‌(۱۵‌اسفند) بر‌ می‌گردد، اعلام کرد که از سوی ایران، مذاکراتی برای میزبانی مسابقات انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا انجام شده.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،  تا همین دیروز بود که فوتبال ایران از ناداوری‌ها بویژه در مقابل برخی تیم‌های عربی به‌ ستوه آمده و از حق‌کشی و بریدن سر فوتبال ایران به‌واسطه لابی برخی عناصر کشورهای عربی دارای نفوذ در کنفدراسیون فوتبال آسیا دم‌ می‌زد و حالا یک معضل دیگر هم به‌وجود آمده و آن گرفتن میزبانی در رده ملی و باشگاهی به بهانه‌های مختلف از فوتبال ایران است. هر‌چند که کارشکنی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال فوتبال ایران سال‌هاست که بلای جان ما شده اما د‌رکنار این کارشکنی‌‌ها نباید نقش خودمان را هم نادیده بگیریم. در‌واقع و به زبان ساده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اتخاذ تصمیمات عجیب بر علیه فوتبال ایران دنبال بهانه است و ما هم همواره به بهترین شکل ممکن این بهانه را تقدیم آن‌‌ها می‌کنیم.

قبل از شروع دور دوم انتخابی جام‌جهانی که میزبانی از ایران گرفته شد،‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای رسمی که تاریخ آن به پنجم مارس‌(۱۵‌اسفند) بر‌ می‌گردد، اعلام کرد که از سوی ایران، مذاکراتی برای میزبانی مسابقات انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا انجام شده و دلایل ای‌اف‌سی برای ندادن میزبانی به ایران، ارتباطی به عدم انجام تلاش‌های لازم در این‌ رابطه ندارد و مسائل در نظر گرفته شده به ساختارها و شرایط میزبانی بر‌می‌گردد. با نگاهی به شرایط ورزشگاه‌‌ها و اتفاقات بازی‌های داخلی خیلی راحت‌ می‌توان پی برد که در برابر تصمیم نهایی ارکان کنفدراسیون فوتبال آسیا جای هیچ دفاعی نداشتیم!

در همین یک سال بارها و بارها در فوتبال ایران شاهد درگیری هواداران در بازی‌های داخلی، بی‌نظمی‌های عجیب در‌کنار زمین و اصابت انواع سنگ و نارنجک به اتوبوس تیم‌‌ها بوده‌ایم که حتی یکی از این موارد هم‌ می‌تواند کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای سلب حق میزبانی از ایران مجاب کند. اما مشکل بزرگ‌تر امکانات سخت‌افزاری و زیرساخت‌های فوتبال ایران است. در همین آخرین بازی لیگ برتر دیدیم که چه اتفاقی در جریان دیدار تیم‌های استقلال و پدیده رخ داد؛ آن‌هم در مهم‌ترین و اصلی‌ترین ورزشگاه فوتبال ایران! مسلما قطع شدن برق ورزشگاه آن‌هم در وسط یک بازی لیگ‌برتری، بدترین نمایشی بود که‌ می‌توانست فوتبال ایران مقابل چشمان کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشد. سهیل مهدی مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نیز در خصوص قطعی برق ورزشگاه آزادی در دیدار استقلال - پدیده اعتراف تلخی داشته است: «‌به هر لحاظ بحث فرسودگی زیر‌ساخت‌ها در فصول مختلف برای ما مشکل‌ساز می‌شود. به طور کلی بحث تکنولوژی است.

ورزشگاه آزادی پایگاه ملی ماست و عزیزان شبانه‌روز کار می‌کنند. این انصاف نیست که این نکات (قطعی برق) مطرح شود و من مطمئنم بحث فقط به خاطر فرسودگی امکانات بود.» اما مشکل فقط به همین جا ختم نمی شود و به تازگی برای اعطای میزبانی به کشورها، یک بخش دیگر نیز اضافه شده و قرار است، از تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی‌ ۲۰۲۲ قطر و حتی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا اضافه شود و این بدان‌معناست که فوتبال ایران یک قدم دیگر از اخذ امتیاز میزبانی دور خواهد شد، چرا‌که حتی یک ورزشگاه در فوتبال ایران نیز به سیستم VAR مجهز نیست. سوال اساسی از مسئولان قبلی و فعلی فوتبال و ورزش کشور این است که چرا در‌صدد حل دغدغه‌های مطرح شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال برای کسب میزبانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی و مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا بر نمی‌آییم و با مطرح کردن طرح توطئه علیه فوتبال ایران، سعی‌ می‌کنیم کمی و کاستی‌های فوتبال کشور را نادیده بگیریم؟

نظر شما