شناسهٔ خبر: 47936415 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشروی طالبان در افغانستان با تصرف مناطق مختلف در این کشور

طالبان تا به حال توانسته است ۵۰ منطقه از مجموع ۳۷۰ منطقه در افغانستان را به تصرف خود درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دبورا لیونز، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در گزارشی اعلام کرد: همزمان با خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان، در ماه‌های اخیر حدود ۵۰ منطقه از ۳۷۰ منطقه در این کشور به دست نیرو‌های طالبان افتاده است.

وی در ادامه افزود: این پیشروی طالبان نشان می‌دهد پس از خروج کامل نیرو‌های خارجی از جمله آمریکا از افغانستان این گروه می‌تواند قدرت را در این کشور به طور کامل به دست گیرد.

در ۲۴ ساعت گذشته، نیرو‌های طالبان کنترل چندین منطقه از استان قندوز و گذرگاه مرزی مهم بین افغانستان و تاجیکستان را دست گرفته اند.
در روز‌های اخیر نیز طالبان مدعی شده یک پایگاه نظامی متعلق به ارتش افغانستان در استان بلخ را به تصرف خود درآورده است. همچنین در فیلمی که نیرو‌های طالبان منتشر کرده اند نشان می‌دهد این گروه در حال مصادره تسلیحات نظامی و ماشین‌های جنگی از یک پایگاه نظامی در افغانستان است.

طالبان مدعی است ده‌ها نفر از نیرو‌های افغان در ولایت فاریاب در شمال این کشور خود را تسلیم این گروه کرده اند.

خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان در ماه‌های اخیر این نگرانی را در بین گروه‌های مختلف ایجاد کرده که طالبان در این کشور دوباره قدرت را به دست گیرد و در پی آن تنش‌ها و درگیری‌ها در مناطق مختلف افزایش یابد. برخی بر این باورند آمریکا به طور عمدی در حال بی ثبات کردن بیشتر افغانستان برای رسیدن به خواسته ها و منافع خود است.

انتهای پیام/

نظر شما