شناسهٔ خبر: 47936366 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی بدنی خیره کننده زن ۹۰ ساله ژاپنی!

شادابی و آمادگی بدنی یک زن ورزشکار ۹۰ ساله ژاپنی موجب شده تا او به سوژه رسانه‌ها تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیشتر افراد ۹۰ ساله به سختی می‌توانند راه بروند، چه برسد به اینکه ورزش کنند. اما «تاکیشیما میکا»، ۹۰ ساله ژاپنی نه تنها برنامه تناسب اندام خود را مانند نیایش مذهبی روزانه به صورت روتین دنبال می‌کند بلکه در واقع به عنوان یک مربی تناسب اندام در یک سالن ورزشی فعالیت دارد.

برای اکثر ما «سن فقط یک عدد است»، صرفا یک جمله کلیشه‌ای خسته کننده و تکراری است، اما افرادی مانند میکا ثابت کرده اند که این جمله واقعا در مورد آن‌ها صدق می‌کند. این بازنشسته مستمری بگیر که در ۱۵ ژانویه امسال ۹۰ ساله شد از اکثر افراد ۲۰ ساله هم فعال‌تر و هم احتمالا از نظر ظاهری هیکلی مناسب‌تر دارد. او مسن‌ترین مربی تناسب اندام در ژاپن است و به دلیل تناسب اندامش در این سن و سال و هم نگرش مثبت و لبخند همیشگی اش تا حدودی به چهره‌ای مشهور در این کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید

بنا به گفته میکا، تحول او در اواخر زندگی اش زمانی که او در دهه ۶۰ زندگی اش بود آغاز شد. آن زمان میکا چاق و علاقه‌ای به ورزش نداشت. اما یک اظهارنظر تصادفی همسرش در مورد وزن او، زمانی که دقیقا ۶۵ سال داشت همه چیز را تغییر داد. میکا که تمام وقت به خانه دار‌ی مشغول بود و هرگز پایش به باشگاه ورزشی نرسیده بود تصمیم گرفت تا ورزش را آغاز کند.

آمادگی بدنی

میکا ۹۰ ساله در این باره به مجله Nippon گفت: «در آن روز‌ها من چیزی فراتر از یک فرد چاق و چله نبودم. اندازه شلوارم دو برابر الان بود. با این حال من سرسختانه قبول نمی‌کردم که اضافه وزن دارم. یک روز پس از اظهار نظر شوهرم در مورد وزنم تصمیم گرفتم تا به یک باشگاه ورزشی بروم.»

زن ورزشکار

او پس از ۵ سال حدود ۱۵ کیلوگرم وزن کم کرد و به هدف اولیه خود رسید، اما ورزش را رها نکرد و چالش جدیدی را برای خود تعیین کرد. میکا در این باره افزود: «من فقط برای کم کردن وزنم به باشگاه رفته بودم، اما وقتی به هدفم رسیدم تصمیم گرفتم آن را ادامه دهم و به یک تناسب اندام دست یابم. سپس در کلاس ایروبیک ثبت نام و مشغول یادگیری ایروبیک شدم.»

زن ژاپنی

شاید کمی غیرقابل باور باشد، اما میکا در سن ۸۷ سالگی مربی ایروبیک شد. داستان زندگی میکا، الهام بخش افراد سالخورده بسیاری در ژاپن که بیش از ۸ هزار زن آن‌ها ۱۰۰ ساله هستند شده است و برخی از آن‌ها تصمیم گرفته اند برای بهبود سلامتی خود و بهداشت روانی جامعه ورزش کنند.

مسن‌ترین مربی تناسب اندام در ژاپن حالا دو هدف برای خود تعیین کرده است: به همه کمک کند تا تناسب اندام داشته باشند و سالم بمانند و دیگری وقتی به سن ۱۰۰ سالگی رسید هنوز مربی تناسب اندام باشد.

ورزش کردن

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما