شناسهٔ خبر: 47936287 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ ایران؛

رؤسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق به «رئیسی» تبریک گفتند

روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق با ارسال پیامی پیروزی «آیت الله رئیسی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «بافل طالبانی» و «لاهور شیخ جنگی» با ارسال پیامی خطاب به آیت الله رئیسی، پیروزی وی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

در بخشی از پیام این روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) آمده است: «اتحادیه میهنی کردستان مشتاقانه منتظر همکاریهای همه‌جانبه برای تقویت بیشتر روابط برادرانه میان مردم کُرد عراق با جمهوری اسلامی ایران می‌باشد».

روسای مشترک یکیتی در این پیام، خطاب بە رئیس جمهور منتخب ایران تأکید کردند: «منطقه نیاز مبرم به حکمت و دانایی جنابعالی در راه خلق زبان گفت و گو و تقویت صلح و آرامش و امنیت دارد. اتحادیه میهنی کردستان برای مردم ایران پیشرفت بیشتر آرزو می‌کند».

گفتنی است، روز شنبه «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در تماس تلفنی با آیت‌الله رئیسی، انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد. رئیس‌جمهور عراق با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و عراق افزود: «ما با شما هم‌پیمان هستیم و در زمینه‌های مختلف همکاری داریم. خاطرات خوبی در سفر اخیر شما به عراق داشتیم و امیدواریم روابط‌مان را گسترش دهیم».

پیش از آن نیز «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در تماسی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت و خواستار تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و امنیتی و مبارزه با تروریسم شد.

نظر شما