شناسهٔ خبر: 47935844 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

تختی نماد موزه ملی ورزش ایران شد
سلطانی‌فر: با وجود ناجوانمردی AFC درخشیدیم

مراسم رونمایی از تندیس ۹ المپیکی و یک پارالمپیکی دیروز با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، پیروز حناچی شهردار تهران و برخی دیگر از مسئولان در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. مرحوم محمود نامجو، مرحوم محمدعلی خجسته‌پور، مرحوم محمد میرزایی، مرحوم اسماعیل علم‌خواه، مرحوم ابوطالب طالبی، مرحوم پرویز جلایر، مرحوم سید شمس‌الدین سیدعباسی و منصور برزگر در بخش المپیک همراه با محمدرضا میرزایی جبری در بخش پارالمپیک چهره‌هایی بودند که در این مراسم از تندیس‌شان رونمایی شد. همچنین تندیس بزرگ جهان پهلوان تختی پس از رونمایی به دست نوبخت، حناچی و سلطانی‌فر به عنوان نماد ملی این موزه معرفی شد. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم عنوان کرد: «برخی متأسفانه عملکرد جمهوری اسلامی را به چالش می‌کشانند. من واجب می‌دانم از عملکرد ورزش در ۴۲ سال گذشته دفاع کنم. رتبه کشور شاید در بخش‌های دیگر مانند اقتصاد و... ۷۰ یا ۸۰ باشد اما ما همیشه جزو ۲۰ کشور برتر جهان و ۵-۶ کشور برتر آسیا هستیم. با وجود ناجوانمردی AFC دیدید بازیکنان فوتبال، فدراسیون، مربیان، وزارت ورزش و... همه کنار هم بودیم و ۴ پیروزی درخشان کسب کردیم.»

عزت‌اللهی: جای آزمون باشم، به باشگاه‌های بزرگ‌تر می‌روم

سعید عزت‌اللهی، بازیکن تیم وایله دانمارک در مصاحبه با سایت روسی درخصوص آینده سردار آزمون صحبت کرد. ملی‌پوش کشورمان درخصوص آینده سردار آزمون اظهار داشت: «به خودش ارتباط دارد اما به نظرم با توجه به سطحی که دارد، می‌تواند پس از این همه سال درخشش در لیگ روسیه در تیم‌های بزرگ‌تر بازی کند. می‌دانم سردار در زنیت خوشحال است و می‌دانم زنیت باشگاه بزرگی است پس بگذاریم سردار خودش تصمیم بگیرد و ما شاید اشتباه کنیم.» ستاره ملی‌پوش ایران درخصوص عملکرد تیم ملی کشورمان در انتخابی جام جهانی تصریح کرد: «ما عالی بودیم و گروه ما ساده هم نبود حتی به نظرم بازی مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج نیز ساده نبود. ما در 8 بازی 2 باخت داشتیم ولی توانستیم به مرحله سوم انتخابی جام جهانی صعود کنیم. طرفداران ایران خیلی خوشحال هستند و ما واقعاً می‌خواهیم با رفتن به جام جهانی آنها را بیشتر خوشحال کنیم.»

 جلسه اضطراری در کمیته المپیک درخصوص کاراته

پس از اقدام سید حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته در انتصاب محسن آشوری به عنوان سرپرست نایب رئیسی این فدراسیون، سید شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته در اعتراض به این تصمیم از سمت خود کناره‌گیری کرد و در تمرینات تیم ملی حاضر نشد. به گزارش ایسنا، با توجه به حساس بودن شرایط تیم ملی کاراته در آستانه حضور در المپیک، مسئولان کمیته ملی المپیک با هدف بازگشت هر چه زودتر آرامش به  تیم ملی کاراته، بلافاصله وارد عمل شدند و جلسه‌ای را با مسئولان فدراسیون کاراته در این رابطه برگزار کردند. در همین رابطه شنیده می‌شود یکی از نتایج جلسه لزوم کناره‌گیری هر چه سریع‌تر آشوری از سمت نایب رئیسی فدراسیون کاراته بوده است. با این حساب باید در انتظار کنار رفتن آشوری و بازگشت هروی به تمرینات تیم ملی باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما