شناسهٔ خبر: 47934759 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مقاومت فلسطین:

برای رفع محاصره غزه دست بسته نخواهیم نشست

گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تعلل برای رفع محاصره غزه به منظور بازسازی آنجا هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تعلل برای رفع محاصره غزه به منظور بازسازی آنجا هشدار دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در آغاز این بیانیه بر هموطنان و جوانان فلسطین در شهرک‌های بیتا و بیت دجن (در شمال کرانه باختری) که در مخالفت با توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه اراضی اشغالی به پا خاستند، درود فرستاد و گفت: ما بر حمایت خود از برنامه خشم شبانه و مقاومت مردمی در کرانه باختری تاکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما همچنین بر پشتیبانی از مساله اسرای قهرمان خود در زندان‌های رژیم اشغالگر تاکید می‌کنیم، به خصوص آنهایی که اعتصاب غذا کرده‌اند و همچنین خواهان افزایش برنامه‌های مردمی برای حمایت از اسرای آزاده فلسطینی هستیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ خواست همه اشکال مقاومت را شدت بخشیده و سرزمین فلسطین را زیر پای صهیونیست‌های اشغالگر به آتش بکشند.

در این بیانیه آورده شده است: ما بشدت تصمیم دبیر کل سازمان ملل در درج نکردن نام رژیم اشغالگر در فهرست ننگ را محکوم می‌کنیم در حالی که این رژیم مرتکب جرایم جنگی اعم از کشتار کودکان و وحشت پراکنی در بین غیرنظامیان و تخریب خانه‌های مردم بر سرشان و نابودی برج‌های مسکونی شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین گفتند: ما از میانجی‌ها می‌خواهیم بر رژیم اشغالگر برای رفع محاصره نوار غزه و نهایی کردن پرونده بازسازی خرابی‌های غزه فشار آورند و از این رژیم بخواهند دست از اقدامات تحریک آمیز در قدس، الشیخ جراح و بطن الهوی بردارد، زیرا مقاومت در قبال این تعلل رژیم اشغالگر دست بسته نخواهد نشست.

در پایان این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت اتحاد ملی فلسطین و تشکیل یک رهبری یکپارچه مرکب از همه گروه‌ها تاکید می‌کنیم.

«تور وینسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل در غرب آسیا روز دوشنبه در رأس هیأتی وارد نوار غزه شد و با «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه دیدار کرد.

 السنوار پس از این دیدار گفت: با کمال تأسف هیچ قصدی برای حل بحران انسانی در غزه دیده نمی‌شود و رژیم اشغالگر جنایتکار در حال ادامه اعمال سیاست خود علیه ما، نوار غزه و اسرای ماست، این رژیم در تلاش است از ما به عنوان ملت فلسطین و مقاومت فلسطین در موضوع کاهش محاصره غزه باج‌خواهی کند.

وی ادامه داد: دیدار ما بد بود و ابدا مثبت نبود؛ به اطلاع هیأت سازمان ملل رساندیم که این امر (ادامه بحران انسانی در غزه)  را ابداً قبول نخواهیم کرد.

 

نظر شما