شناسهٔ خبر: 47934500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه: مرز پرویزخان قصرشیرین حتی یک روز هم تعطیل نشد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه از پرویزخان به عنوان تنها مرز رسمی کشور یاد کرد که پس از شیوع کرونا حتی یک روز هم به تعطیلی کشیده نشد و کار صادرات و واردات در آن جریان داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» عصر سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری اظهار داشت: در سال‌های اخیر و با وجود مشکلاتی که تحریم ها برای ما ایجاد و کرونا نیز به آن اضافه شد، کرمانشاه در بحث صادرات عقب گرد نداشته است.

وی افزود: با وجود مشکلات یاد شده و رشد منفی برخی گمرکات کشور در زمینه صادرات، استان کرمانشاه در سه ماهی که از سال می گذرد با رشد ۲۲ درصدی در ارزش و ۲۳ درصدی در وزن کالا مواجه شده که به نوبه خود ارزشمند است.

بازوند تصریح کرد: پرویزخان امروز یکی از فعالترین و شناخته شده ترین مرزهای رسمی کشور است که هرگز با وجود شرایط دشوار به تعطیلی کشیده نشد و کارهای مربوط به صادرات و واردات در آن انجام می گرفت.

استاندار کرمانشاه با تقدیر از تلاش های کارکنان گمرکات استان کرمانشاه، آن ها را سربازان سخت کوش جبهه اقتصادی معرفی کرد که با تلاش و مجاهدت خود که برای خیلی ها هم ملموس نبود تحریم ها را بی اثر کردند.

وی همچنین با قدردانی از تلاش های «خلیل حیدری» مدیرسابق گمرکات کرمانشاه، گفت: وی فردی توانمند بود که در راستای رفع موانع صادرات اقدامات خوبی انجام داد.

بازوند در پایان «رحمانی پور» مدیر جدید این مجموعه را هم جزو مدیران توانمند گمرک کشور خواند که حضورش در کرمانشاه می تواند به بهتر شدن وضعیت فعلی و رشد صادرات کمک کند.

در این مراسم از زحمات «خلیل حیدری» مدیرکل سابق قدردانی و «بختیار رحمانی پور» به عنوان مدیرکل جدید گمرکات استان کرمانشاه معرفی شد.

رحمانی پور پیش از این مدیرکل گمرکات استان کردستان بود و حیدری جایگزین او در این استان شد.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می شود.

نظر شما