شناسهٔ خبر: 47934406 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگیری پلیس با معترضان به محدودیت‌های کرونایی در لندن

لندن – ایرنا – تظاهرات صدها معترضی که مقابل پارلمان انگلیس علیه محدودیت‌های کرونایی تظاهرات کردند با دخالت پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، معترضانی که ماسک بر صورت نداشته و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کردند با مسدود کردن خیابان‌های اطراف پارلمان و ایجاد سر و صدا علیه تصمیم دولت برای تعویق رفع محدودیت‌های کرونایی تظاهرات کردند.

آن‌ها همچنین با ماموران پلیس درگیر شده و سه افسر پلیس را مجروح کردند. پلیس هم با صدور بیانیه‌ای از دستگیری ۱۴ نفر از معترضانی که نظم عمومی را برهم زدند، خبر داد.

معترضانی که به تصمیم دولت بوریس جانسون در مدیریت کرونا اعتراض داشتند شعارنوشته هایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود «این کابوس را پایان دهید»، «قرنطینه بس است» و «ما طرفدار آزادی اجتماعی هستیم». آن‌ها همچنین با انتقاد از طرح دولت برای واکسینه کردن نوجوانان شعار می‌دادند «فرزندان ما موش‌ آزمایشگاهی نیستند»

این تظاهرات درحالی برگزار شد که منحنی آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس باردیگر روندی صعودی به خود گرفته و تقریبا هر یازده روز تعداد بیمارانی که عمدتا به گونه هندی مبتلا هستند، دو برابر می‌شود.

داده‌های آماری گروه تحقیقاتی «ری‌اکت» حاکیست که آمار بیماران کرونایی از ۳ مه (۱۳ اردیبهشت) تا ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) ۵۰ درصد افزایش داشته است. ۹۰ درصد بیماران، طبق آمار ارائه شده به گونه دلتای کرونا مبتلا هستند.

هفته پیش بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از اجرای مرحله چهارم رفع محدودیت‌های کرونایی در ۲‌۱ ژوئن (۳۱ خرداد) عقب نشینی و اعلام کرد که این مرحله با چهار هفته تاخیر اجرا می‌شود تا افراد بیشتری در کشور واکسینه شوند.

وی توضیح داد که ما می‌توانستیم به مسیر خود ادامه دهیم و مرحله چهارم را فارغ از احتمال مرگ هزاران نفر، ۲۱ ژوئن اجرا کنیم؛ یا اینکه به سازمان ملی خدمات درمانی چند هفته حیاتی فرصت بدهیم تا افراد بیشتری را واکسینه کند.

جانسون با بیان اینکه تعویق مرحله پایانی رفع محدودیت‌های کرونایی یک تصمیم منطقی است ابراز امیدواری کرد که تا ۱۹ جولای (۲۸ تیر) دو سوم بزرگسالان بالای ۵۰ سال، تمام افراد آسیب پذیر، نیروهای خدمات درمان و تمام افرادی بالای ۴۰ سال که اولین دوز واکسن خود را ماه گذشته دریافت کردند کاملا واکسینه و جان هزاران نفر حفظ خواهد شد.

دولت انگلیس از اواخر اسفند گذشته محدودیت‌های کرونایی را به تدریج کاهش داد و شرط کرد که هرگام را بر اساس اوضاع کرونا و درصورتی که آمار مبتلایان تحت کنترل باشد برمی‌دارد. بر اساس تصمیم جدید دولت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حمل ماسک صورت در اماکن عمومی تا ۲۸ تیر باقی می‌ماند و همچنان از افراد خواسته می‌شود تا در صورت امکان دورکاری کنند

درگیری پلیس با معترضان به محدودیت‌های کرونایی در لندن

درگیری پلیس با معترضان به محدودیت‌های کرونایی در لندن

نظر شما