شناسهٔ خبر: 47934092 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

عابدینی:

در توکیو برای مدال شمشیر می‌زنم

مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی، معتقد است، اردوی گرجستان و تمرین با شمشیربازان المپیکی، نبود بازیهای تدارکاتی را جبران کرده است.

صاحب‌خبر -

شمشیربازیمجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر، راضی به تهران برگشت. اردویی ۱۰ روزه که کنار شمشیربازان المپیکی، خیلی جدی تمرین کرد. کاپیتان تیم ملی شمشیربازی با اینکه مصدومیت کتفش هنوز بهبود پیدا نکرده، اما می‌خواهد بی خیال آن تنها تمرین کند و تمرین تا با آمادگی کامل، پا به توکیو بگذارد. میدانی که قرار است با هم‌تیمی‌هایش اتفاق بزرگی را رقم بزنند.

وضعیت کتف مصدومیت چطور است؟
کتفم اذیت می‌کند، من برای درمانش هم دو بار prp کردم، اما فایده نداشت و حالا هم بی خیال شده ام و با همین مصدومیت تمرین را ادامه می‌دهم و در المپیک هم حاضر می‌شوم.

اردوی گرجستان چطور بود؟
یکی از بهترین اردو‌هایی بود که تا به حال داشتیم. عالی بود، بچه‌ها با تمرین در این اردو به آن حالتی که باید برگشتند. ما جدای از تمرین، در مسابقه درون اردویی، محک جدی خوردیم، که برای کادر فنی خیلی مهم بود. علی پاکدامن و محمد رهبری با مقام اولی و سومی‌در مسابقه انفرادی، عالی بودند. علی، افی تی ششمیرباز فرانسوی را برد و محمد هم ساندرو گرجستانی که به ترتیب رنکینگ ۷ و ۱۱ جهان را دارند.

مسابقه تیمی‌هم داشتید؟
به جز مسابقه انفرادی، مسابقه تیمی‌هم داشتیم که من، علی پاکدامن و و محمد رهبری یک تیم بودیم، فرزاد باهر، محمد فتوحی و نیما زاهد هم تیم دیگر، فرانسه و مصر هر کدام دو تیم داشتند، گرجستان و ازبکستان هم همین طور که تیم ما اول شد. مسابقه خیلی خوبی بود.

پس در اردوی گرجستان، محک جدی خوردید؟
حالا برای محک آمادگی تا المپیک، زود است، اما اردوی گرجستان، برای ما چلنجی بود و می‌دانیم کجا کار هستیم و باید چه کار کنیم.

همه تیم‌ها هم شمشیرباز المپیکی داشتند؟
ما و مصر جزو تیم‌های حاضر در این اردو بودیم که سهمیه تیمی‌المپیکی داریم و فرانسه، گرجستان، ازبکستان و تونس هم شمشیرباز المپیکی دارند. در مجموع ۳۵ شمشیرباز بودیم که ۱۰ روز با هم تمرین مشترک داشتیم، صبح ساعت ۹ تا ۱۰ گرم می‌کردیم و پلی متریک انجام می‌دادیم و ۱۰ تا ۱۳ بعداظهر هم با هم شمشیربازی می‌کردیم.

بابت کرونا استرس نداشتید؟
ما اصلا نگرانی نداریم، چرا که ما واکسن زده ایم و بعد هم قبل از آمدن به اینجا تست داده ایم و حتی برای برگشت به تهران هم اینجا تست دادیم، البته همه پروتکل‌های بهداشتی هم در اردو رعایت می‌شود.

یک ماه مانده به المپیک، به نظرت همه باید امسال منتظر خبر خوش مدال تو یا تیم شمشیربازی در توکیو باشند؟
تجربه‌ای که سال ۲۰۰۶ من گرفته ام این است که خدا می‌گوید از تو حرکت و از من برکت. من این تجربه را آویزه گوشم کرده ام و از آن به بعد طبق همان کار می‌کنم. من تمرین می‌کنم تا برای المپیک آماده شوم، اگر خدا بخواهد، در توکیو، مدال می‌گیرم. ما امسال برای المپیک، شانس مدال داریم. خدا معمولا یک شانس را جلوی پای ما قرار می‌دهد. حالا هم برای المپیک وضعیت همه ما خوب است و ما امیدواریم هم به مدال انفرادی و هم تیمی. شاید هم هر دو مدال را بگیریم.

نظر شما