شناسهٔ خبر: 47931029 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

کنعانی‌زادگان:

برای خطیبی احترام قائل هستم اما حرف‌مان را در زمین می‌زنیم

فارس

محمدحسین کنعانی‌ زادگان مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ برای رسول خطیبی و تمام طرفداران خوب تراکتور احترام قائل هستم اما همیشه گفته‌ام حرف‌مان را در زمین می‌زنیم.

صاحب‌خبر -

محمد حسین کنعانی زادگان درباره آخرین وضعیت پرسپولیس پس از کسب قهرمانی سوپرجام و همچنین وضعیت تیم ملی پس از صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

ابتدا درباره قهرمانی سوپرجام صحبت کن.

به گزارش روزنو، سوپرجام تک بازی بود و هر دو تیم سعی و تلاش می‌کردند ابتدا گل نخورند و در ادامه نیم نگاهی به گلزنی داشته باشند، ولی از اول مسابقه حفظ توپ کرده و مالکیت را گرفتیم. هم خوب دفاع کرده و هم از فرصت‌ها خوب استفاده کردیم. نسبت به تراکتور برتر بودیم و استحقاق این قهرمانی را داشتیم.

حرکات و شادی‌های منحصر به فردی که در زمان جشن قهرمانی انجام دادی به یکی از سوژه‌های این جشن تبدیل شد.

یکی باید خوشحالی‌ها را شروع می‌کرد (باخنده). خدا را شکر که توانستم مقداری دل هواداران را شاد کرده و در خوشحالی بچه‌ها سهیم باشم. همین شادی‌ها برای من کلی ارزش دارد.

در زمان لایو گرفتن خود قبل از اهدای جام با کریم باقری هم شوخی کردی.

لایو خوبی بود. آقا کریم همیشه ما را اذیت می‌کند و ما هم تصمیم گرفتیم او را اذیت کنیم (باخنده). البته این مسائل صرفا یک شوخی بود و همیشه احترام خاصی برای تمام مربیان خودم به ویژه باقری قائل هستم.

رسول خطیبی پس از این مسابقه در اظهارنظری عجیب مدعی شد دولت و وزارت ورزش در آخرین روز‌های فعالیت‌شان بار دیگر یک جام به پرسپولیس هدیه دادند. نظرت درباره این حرف‌ها چیست؟

همیشه این صحبت‌ها بوده است. برای رسول خطیبی و تمام طرفداران خوب تراکتور احترام قائل هستم، اما همیشه گفته‌ام حرف‌مان را در زمین می‌زنیم. در سوپرجام هم سعی کردیم بهترین عملکرد خود را در زمین مسابقه داشته باشیم. جواب این حرف‌ها را هم در زمین دادیم. تیم‌های دیگر هم پس از مساوی یا باخت مقابل پرسپولیس یا هر اتفاق بدی که برای‌شان رخ داد از این حرف‌ها زدند، اما برای همگی احترام قائل هستم. خدا را صد هزار بار شکر می‌کنم که توانستیم با برتری مقابل تراکتور دل هواداران پرسپولیس را شاد کنیم.

حضور ۶-۷ بازیکن پرسپولیس در اردوی تیم ملی سبب نگرانی هواداران و کادر فنی این تیم قبل از بازی سوپر جام شده بود؟

شرایط خیلی سخت بود. حدود یک ماه کنار پرسپولیس تمرین نکرده بودیم و به عنوان بازیکنان ملی‌پوش در اختیار کادر فنی تیم ملی بودیم. وقفه‌ای که بین بازی‌ها افتاد، وضعیت تیم ما را سخت کرد. ۳-۴ روز قبل هم از یک دیدار سخت مقابل عراق بازگشتیم. من و احمد نورالهی در آن مسابقه ثابت بازی کردیم و چند بازیکن پرسپولیس هم ذخیره بودند. طبیعی بود در این شرایط در نیمه اول مقداری از هماهنگی دور باشیم و ناهماهنگی وجود داشت، اما در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتیم و هرچه از بازی با تراکتور گذشت، عملکرد بهتری داشتیم. واقعاً بین دو نیمه صحبت‌های کادر فنی به ما انگیزه خوبی داد و در نهایت توانستیم این مسابقه را یک بر صفر ببریم.

با وجود فشردگی مسابقات لیگ برتر و جام حذفی به نظر می‌رسد انگیزه پرسپولیسی‌ها با کسب قهرمانی سوپر جام برای ادامه مسابقات بیشتر خواهد شد.

صددرصد این موضوع درست است. پرسپولیس همیشه نشان داده با یک قهرمانی ارضا نمی‌شود و دوست دارد بازی‌های بعدی‌اش را هم ببرد. بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس می‌خواهند همیشه به هواداران جام تقدیم کنند. به جز جنگیدن برای شادی دل هواداران کار دیگری نمی‌توانیم انجام بدهیم.

هواداران امسال با وجود تمام مشکلات از پرسپولیس انتظار گلات (پنجمین قهرمانی متوالی) دارند.

در همه این سال‌ها شرایط به سختی گذشته است. امسال هم با وجود حمایت هواداران، در اختیار داشتن کادر فنی خیلی خوب و حضور بازیکنان باکیفیت در کنار هم کار سختی داریم. تیم‌های اول، دوم و سوم جدول فاصله نزدیکی با هم دارند و با یک مساوی شرایط تیم‌ها در جدول تغییر می‌کند.

البته با توجه به نتایج اخیر استقلال، بسیاری از اهالی فوتبال پرسپولیس و سپاهان را مدعیان اصلی قهرمانی این فصل می‌دانند.

نمی‌توان اینگونه صحبت کرد؛ امکان دارد تیم سوم جدول دو برد بیاورد و سپاهان و پرسپولیس هم دو بازی متوالی مساوی کنند. در این وضعیت باز هم شرایط سخت می‌شود. هدف ما از ابتدای فصل کسب سه جام بود که یکی از آن‌ها را کسب کردیم و دو جام دیگر مانده است. در ادامه مسابقات هم بازی‌های سختی مقابل تیم‌های خوب و باکیفیت داریم. با احترامی که برای تمام حریفان قائل هستیم با تمام وجود به زمین می‌رویم تا بتوانیم دل هواداران پرسپولیس را شاد کنیم. به هواداران قول می‌دهم برای کسب برد‌های خوب تلاش کنیم.

پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر میهمان مس رفسنجان است. به عنوان بازیکنی که در تیم ملی حضور دارد و بار‌ها در لیگ قهرمانان آسیا در زمین‌های باکیفیت بازی کرده ارزیابی‌ات از تقابل با این حریف در زمین چمن مصنوعی چیست؟

باشگاهی مثل مس رفسنجان با بودجه خوبی بسته شده و باید از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به این تیم رسیدگی شود. این تیم با قدرت وارد لیگ برتر شده و تاکنون هم نتایج خوبی کسب کرده است. به همین دلیل می‌توانند زمین چمن خوبی را در رفسنجان برای تیم مس درست کنند.

هرچند نمی‌توان گفت شرایط زمین تنها به ضرر پرسپولیس است، اما طبیعی است تیم مس رفسنجان به این دلیل که هر دو هفته یکبار در آن زمین بازی کرده و مدام در آن تمرین می‌کند، به آن عادت دارد. شرایط ما خیلی سخت‌تر است. اما برای برد به زمین می‌رویم. امیدواریم بهترین عملکرد خود را در این مسابقه داشته باشیم و بهترین نتیجه را هم بگیریم.

ظاهراً وضعیت مالی بازیکنان پرسپولیس همچنان نامناسب است.

درباره این مسائل حرف نمی‌زنم و بهتر است کاپیتان، سرمربی و مدیرعامل باشگاه صحبت کنند.

تیم ملی عملکرد بسیار خوبی در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی داشت و همه را به آینده امیدوار کرد. درباره این موضوع هم صحبت کن.

با توجه به نتایجی که در دور رفت گرفته بودیم کارمان در بحرین خیلی سخت بود؛ باید در هر چهار مسابقه برنده می‌شدیم و خوشبختانه بهترین نتایج را هم گرفتیم. برای اولین‌بار در منامه بحرین را شکست دادیم و پس از ۱۰ سال در یک بازی رسمی عراق را بردیم. خدا را شکر توانستیم این دو طلسم را بشکنیم و به مرحله بعدی برویم.

ظاهرا با توجه به عملکرد خوب تیم ملی کشورمان در سال‌های اخیر، تیم‌های راه یافته علاقه‌ای ندارند در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی با ایران هم گروه شوند.

صددرصد؛ به قول فوتبالی‌ها تیم فعلی یک نسل طلایی است. بازیکنان خیلی خوب و جوانی داریم نفرات لژیونر در لیگ‌های معتبر دنیا بهترین عملکرد را دارند و ملی پوشان درجه یکی هم در لیگ برتر کشورمان داریم که کیفیت خود را نشان داده‌اند. این ترکیب سبب شده تیم خیلی خوبی داشته باشیم و بتوانیم بهترین عملکرد را ارائه بدهیم.

قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۱۰ تیر برگزار می‌شود؛ در روز‌های منتهی به جام جهانی ۲۰۱۸ مصدوم شدی و فرصت حضور در این رقابت‌ها را از دست دادی. برای اینکه طلسم بازی کردنت در جام جهانی شکسته شود تا چه حد برای مسابقات مرحله نهایی مقدماتی انگیزه داری؟

در آن مسابقات با تیم‌های خوبی مثل پرتغال، اسپانیا و مراکش هم گروه بودیم و می‌توانستم با بازی کردن در جام جهانی توانایی‌هایم را نشان دهد، اما متاسفانه مصدوم شدم.

البته قسمت بود چنین اتفاقی بیفتد تا من که در لیست نهایی تیم ملی بودم، ۲۰ روز مانده به مسابقات جهانی روسیه مسابقات را از دست بدهم. امسال همه می‌بینند بهترین عملکرد را در پرسپولیس و تیم ملی داشتم و بیشترین توان را گذاشتم.

خدا را شکر می‌کنم توانستم در کنار سایر بازیکنان جوری بازی کنم که دل طرفداران تیم ملی و هواداران پرسپولیس شاد شود. ان‌شاءالله بتوانیم در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی هم بهترین عملکرد را داشته باشیم تا با صعود تیم ملی به جام جهانی قطر بتوانم در آن مسابقات هم بازی کنم.

علیرضا ابراهیمی کاپیتان تیم گل‌گهر که شباهت زیادی به خودت دارد به تازگی گفته ریش و سیبیل‌هایم را می‌زنم تا دیگر شبیه حسین کنعانی‌زادگان نباشم.

علیرضا یکی از بهترین دوستان من و مدافعی قوی، سرزن و پرقدرت است. از سبک بازی‌هایش واقعاً خوشم می‌آید و هرجا باشد برایش آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم یک روزی در تیم ملی و جایی بالاتر وی را ببینم.

نظر شما