شناسهٔ خبر: 47926588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار اصفهان اعلام کرد؛

خواهرخواندگی‌ با شهرهای جهان به شهرداری محدود نمی شود

آیدا علی اکبری

شهردار اصفهان عملکرد شهرداری اصفهان در حوزه دیپلماسی به خصوص در دوران کرونا را بسیار موفق دانست و گفت: امروز خواهرخواندگی فقط به شهرداری محدود نمی شود و دانشگاه اصفهان نیز به عنوان پیشتاز در تعامل با خواهرخوانده ها گام های بزرگی برداشته است.

صاحب‌خبر -

قدرت الله نوروزی در جشنواره علمی و فرهنگی اصفهان _ سن‌پترزبورگ که امروز (سه شنبه- اول تیرماه) در دانشگاه اصفهان برگزار شد، به اجرای طرح شهروند دیپلمات اشاره و اظهار کرد: این طرح همه شهروندان را به مشارکت در توسعه شهری دعوت می کند، به طوری که هم اکنون حدود ۲۰۰ طرح از همه نقاط دنیا به دست ما رسیده که بسیاری از آنها می تواند راهی برای توسعه مدیریت شهری باشد.

وی ابراز امیدواری کرد دانشگاهیان در سراسر جهان طرح های خود را ارائه دهند و افزود: ارتباط بین اصفهان با سن پترزبورگ به صورت ویژه بوده و توافقات بسیاری میان این دو شهر انجام شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مقرر شد سند راهکار و امکان تعامل و همکاری ها تهیه شود، گفت: اکنون این سند تهیه و به سن پترزبورگ ارسال شده و امضای این سند یعنی مسیرهایی که می توان به موجب آن همکاری ها را گسترش بخشید.

وی با تاکید براینکه امروز خواهرخواندگی فقط به شهرداری محدود نمی شود و دانشگاه اصفهان نیز به عنوان پیشتاز در تعامل با خواهرخوانده ها گام های بزرگی برداشته است، گفت: چتر حمایتی باید برای همه دستگاه ها گشوده شود که خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

نوروزی ادامه داد: دانشگاه اصفهان با دانشگاه سن پترزبورگ ارتباط برقرار کرده و باشگاه سپاهان با باشگاه معروفی در روسیه همکاری دارد و این امر باید در تمام دستگاه ها محقق شود.  

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم نقش مدیریت شهری را برجسته تر کنیم و این امر قابل دستیابی است، افزود: امروز اصفهان با کویت تفاهم نامه هایی امضا کرده است، شهردار لندن با اصفهان مکاتبه دارد و این موارد نشان از تحقق همکاری های مدیریت شهری اصفهان با دیگر شهرهای جهان و ایجاد ظرفیت بزرگ برای بهبودی شهر دارد.

شهردار اصفهان با اعلام اینکه شهرداری اصفهان در حوزه دیپلماسی به خصوص در دوران کرونا بسیار موفق عمل کرده، اظهار کرد: با تمام شهرهای خواهرخوانده ارتباط داشته ایم و از فرصت ها به خوبی استفاده کرده ایم. این جشنواره نیز فرصتی به عنوان گام موثر برای حرکت های بعدی است.

وی خاطرنشان کرد: هموار شدن راه علمی برای منفعت شهر مایه افتخار است و امیدوارم هر روز شاهد این اتفاقات باشیم.

محمدرضا ساکت- مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز در این برنامه اظهار کرد: همکاری های شهر فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ در راستای فعالیت های راهبری شهرداری اصفهان امروز تبدیل به برنامه های اجرایی شده و در بخش های علمی، فرهنگی و ورزشی به صورت عملیاتی سازمان یافته است.

وی افزود: باشگاه سپاهان در راستای توسعه همکاری های خود تفاهم نامه های متعددی با باشگاه های مختلف دارد و چند ماه قبل تفاهم نامه ای بین باشگاه سپاهان و زنیت سن پترزبورگ به امضا رسیده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه این تفاهم نامه بستری برای برگزاری رویدادهای دوستانه، برگزاری فستیوال های مختلف بین دو باشگاه، تبادل تجربیات در حوزه های مختلف استعدادیابی، مسایل زیرساختی ورزشی و حوزه های پزشکی ورزشی است، گفت: فردا هیئت باشگاه زنیت در اصفهان خواهند بود و برای بررسی و هماهنگی های اجرایی این تفاهم نامه ضمن بازدید از زیرساخت های باشگاه سپاهان، دیداری با شهردار و مدیرعامل فولاد مبارکه خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور سردار آزمون به عنوان بازیکن ایرانی در باشگاه زنیت روسیه، گفت: سردار آزمون از ۱۴ سالگی در سپاهان بازی می کرد و نماد همکاری های مشترک دو کشور است. باشگاه فولاد مبارکه مفتخر است که اکنون با یک باشگاه پرافتخار روسیه همکاری دوجانبه ای خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما