شناسهٔ خبر: 47925973 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

‍ مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان ؛

کسب سهمیه المپیک توسط دو بانوی گیلانی موجب افتخار است / لزوم حمایت از ورزش بانوان و استعدادیابی در این حوزه

طاهره ریحانی

مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در مراسم تجلیل از دختران برتر ورزشکار هیئتهای ورزشی و نواب روسای هیئتهای ورزشی و مسئولین ورزش بانوان شهرستانها که در سالن اجتماعات مهمانسرای المپیک برگزار شد ، گفت : از کسب 5 سهمیه المپیک توسط ورزشکاران گیلانی دو سهمیه به بانوان اختصاص دارد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در مراسم تجلیل از دختران برتر ورزشکار هیئتهای ورزشی و نواب روسای هیئتهای ورزشی و مسئولین ورزش بانوان شهرستانها  که با همکاری معاونت ورزش بانوان این اداره کل برگزار شد ، ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت اظهار داشت : سال سختی به جهت شیوع ویروس کرونا  پشت سرگذاشتیم و  این بیماری  ضربه زیادی به فعالیت های حوزه ورزش  وارد کرد ،  اما با این وجود ورزشکاران گیلانی و قهرمانان ما  توانستند آمادگی خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه ورزش کم کم در حال بازگشت به شرایط ایده آل خود پس از کرونا است گفت : ورزش یکی از بحث های پیشگیری از بیماریها است و انجام ورزش می تواند موجب افزایش توانمندی و ایمنی بدن شود و بیماری کرونا به ما یاد داد که موارد بهداشتی رعایت شود و شاید از این پس موارد پیشگیری و بهداشتی را در حوزه های مختلف بیشتر از پیش رعایت کنیم.

بخشی گفت : همواره ورزش گیلان و قهرمانان استان در کشور زبانزد بوده اند و بانوان نیز در این عرصه از گیلان حضور پر رنگ داشته اند .

وی با اشاره به فعالیت بیشتر زنان در سالهای اخیر در ورزش قهرمانی اظهار داشت : در این سالها  قدرت بانوان گیلان را در حوزه های ورزشی توانستیم نشان دهیم .  در دوره ی گذشته المپیک گیلان  هیچ سهمیه ای  در المپیک نداشت و مورد انتقادهای زیادی قرار گرفتیم امسال با 5 سهمیه ورزشکاران گیلان اعزام می شوند و کل ورزشکاران المپیکی که از کشور به المپیک می روند 60 ورزشکار است که 5 ورزشکار گیلانی هستند .

وی به کسب سهمیه   نازنین ملایی در قایقرانی و  سارا بهمنیار در کاراته اشاره کرد و ادامه داد : از پنج سهمیه گیلان در المپیک دو ورزشکار بانو هستند و بهمنیار و ملایی اگر مدالی کسب کنند برای همیشه در کشور این افتخار ماندگار می ماند.

بخشی خاطر نشان کرد : قطعا در بازیهای آسیایی نیز ورزشکاران گیلانی خواهند درخشید و مطمئناً بانوان نیز سهم بیشتری در این بازیها خواهند داشت.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت : تمامی بانوان ورزشکار ما در میادین جهانی با حجاب شرکت می کنند و اینکه بانوان با حجاب و تلاشهای بسیار می توانند چنین موفقیت ها و افتخاراتی را کسب کنند جای قدردانی و تشکر دارد .

وی ضمن درخواست اختصاص اعتبارات بیشتر برای ورزش بانوان گفت : استعدادهای زیادی در روستاها و مناطق مختلف در استان هستند که در صورت حمایت هیات ها و اداره کل ورزش و جوانان می توانند به امیدهای گیلان در مسابقات آسیایی و میادین بین المللی تبدیل شوند .

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما