شناسهٔ خبر: 47924385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمان تأکید کرد

مردمی ماندن و گره‌گشایی از مشکلات شرط موفقیت طرح امام محله است

حجت‌الاسلام حقانی به ظرفیت شبکه امامت برای گره گشایی از مشکلات مختلف مردم اشاره کرد و گفت: اگر طرح امام محله از ظرفیت مردمی خود بهره بگیرد موفق خواهد بود اما اگر به نهاد حکومتی تبدیل شود و از مردمی شدن فاصله بگیرد آینده خوبی نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -
 
 
Fast traslate
 
Icon translate
 
 
 
Fast traslate
 
Icon translate
 
حجت الاسلام «غلامحسین حقانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان به مناسبت فرا رسیدن یکم تیرماه، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به ارائه گزارشی از عملکرد شبکه امامت در مساجد و محله‌های این استان پرداخت و اظهار کرد: تعداد امامان محله ای که در استان به تصویب بنیاد هدایت رسیده است 40 امام است اما ما فراتر از مصوبه عمل و هرجا که احساس کردیم که نیاز به امام محله داریم افرادی را به کار گرفته ایم.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی کرمان گفت: 187 امام روستا داریم و تلاش کرده ایم در هر شهر یک امام محله شاخص هم داشته باشیم؛ در شهرهای بزرگتر تعداد این افراد بیشتر است.

وی با اشاره به ظرفیت شبکه امامت برای گره گشایی از مشکلات مردم، بیان کرد: این طرح، طرح زودبازدهی نیست و نباید انتظار داشت که در یک زمان کوتاه آسیب های اجتماعی را برطرف کند و یا میزان تدین مردم را در کوتاه مدت ارتقاء ببخشد؛ بیشترین تأثیر شبکه امامت در حال حاضر هویت بخشی به طلاب است.

فرزند شهید حجت الاسلام حقانی خاطرنشان کرد: شبکه امامت اگر به سمت تبدیل شدن به یک نهاد حکومتی پیش برود و از حالت مردمی خارج شود آینده خوبی نخواهد داشت اما اگر ظرفیت مردمی خود را حفظ کند سبب می شود اتفاقات خوبی را در کشور رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: اگر کار به سمتی پیش برود که امامان محله صرفاً تعامل مالی سازمان داشته باشد و نتواند جایگاه مردمی خود را حفظ کرده و تحکیم بخشد، رفته رفته این افراد به نیروهای سازمان تبدیل می‌شوند و به اهداف مورد نظر در این طرح نخواهیم رسید

نظر شما