شناسهٔ خبر: 47924220 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

گل رز اوریگامی و کاربرد آن در صنعت/

دوره آموزشی «علم و هنر: اوریگامی در ریاضیات» برگزار می‌شود

دوره آموزشی علم و هنر: اوریگامی در ریاضیات به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار میشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علم ریاضی به عنوان پایۀ بسیاری از علوم از جمله مهندسی، نقش بسیار مهمی در رشد علمی بشر ایفا کرده تا جاییکه نمی‌توان از اثرگذاری آن در یافته‌های علوم دیگر به راحتی گذشت. امروزه نیز با توجه به توسعه‌یافتگی علوم، ریاضی همچنان مبنای بسیاری از اخترعات و ابتکاراتت دانشمندان و محققان است.

بر همین اساس و بر مبنای افزایش توانمندی و دانش مستعدان‌برتر، دوره آموزشی «علم و هنر: اوریگامی در ریاضیات» به همت بنیاد نخبگان استان فارس و با همکاری مجمع خیران نخبهپرور فارس برگزار می‌شود.

معرفی هندسه اقلیدسی و اصول آن، معرفی مسائل سهگانۀ غیرقابل حل عهد باستان (تثلیث زاویه، تربیع دایره، تضعیف مکعب) و بررسی آنها با اصول هندسه اقلیدسی، معرفی هندسه اوریگامی و مقایسۀ آن با هندسه اقلیدسی، حل مسائل سهگانۀ با استفاده از هندسه اوریگامی، اثبات حل مسائل با قوانین هندسی و همچنیین آموزش گل رز اوریگامی و بیان کاربرد آن در صنعت، از مهمترین محورهای این کارگاه است.

این برنامه، دوم تیرماه؛ ساعت 16 الی 19 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت‌نام به سامانۀ بنیاد نخبگان استان فارس مراجعه کنند.

 

نظر شما