شناسهٔ خبر: 47924097 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

توسعه‌ی بازی Tekken X Street Fighter رسما متوقف شد

حسن اکرامی

صاحب‌خبر -

عنوان Tekken X Street Fighter حدود ۱۱ سال قبل در جریان رویداد San Diego Comic Con به علاقه‌مندان به بازی‌های مبارزه‌ای معرفی گردید و قرار بود در سال ۲۰۱۲ به صورت جهانی منتشر شود.

با این که از معرفی بازی Tekken X Street Fighter زمان زیادی می‌گذرد و تاکنون حدس و گمان‌های بسیاری مبنی بر لغو روند توسعه‌ی این پروژه‌ی مورد انتظار به گوش می‌رسید اما تا چندی قبل خالق سری Tekken یعنی آقای کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada) همچنان تاکید بر در دست ساخت بودن این عنوان داشت و فرضیات برخی از وب‌سایت‌های خبری را نادرست می‌دانست.

سرانجام امروز به صورت رسمی آقای هارادا در مصاحبه‌ی اخیر خود با انتشار یک بیانیه خبر لغو توسعه‌ی بازی Tekken X Street Fighter را اعلام نمود:

روند توسعه‌ی بازی Tekken X Street Fighter با پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی متوقف شده است. با این حال ما حتی برخی انیمیشن‌های ویژه را طراحی کرده بودیم که انعکاس برخی از نمونه‌های آن را می‌توانید در شخصیت Akuma مشاهده نمایید.

ما واقعاً سخت روی این پروژه کار می‌کردیم. برای ما واقعا مهم بود. کاش برخی از مدل‌ها و اطلاعات دیگر را به مخاطبان نشان دهیم. من واقعا می‌خواستم Chun-Li را به مخاطبین نشان دهم. قصد داشتم تمامی مخاطبین را برای شما معرفی کنم. ما تقریبا در مورد این پروژه مطمئن بودیم.

همچنین آقای هارادا اعلام کرد که بسیار علاقه دارد تصاویر هنری از مدل‌ها و زحمات تیم توسعه‌ی Tekken X Street Fighter را به مخاطبین نشان دهد اما انجام این کار نیاز به موافقت رسمی شرکت کپ‌کام (CapCom) دارد. با وجود این موارد، آقای هارادا قبلا گفته بود که با توجه به موفقیت‌های بازی Tekken 7، روند توسعه‌ی بازی Tekken X Street Fighter بسیار دشوارتر خواهد بود:

به طور سنتی، چرخه‌ی عمر مفید عناوین مبارزه‌ای بسیار کوتاه و احتمالا دو سال است. پس از آن توسعه‌دهندگان به دنبال ساخت دنباله می‌روند. با این حال بازی Tekken 7 با بسته‌های الحاقی خود به موفقیت بزرگی در طول این سال‌ها رسیده است. این موفقیت توسعه و انتشار یک بازی موفق دیگر را بسیار دشوارتر می‌کند. باید در نظر داشت که بازی Tekken 7 هنوز هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

بدون شک خبر لغو توسعه‌ی عنوان Tekken X Street Fighter برای طرفداران سری بازی‌های مبارزه‌ای بسیار دشوار خواهد بود. با این حال انتشار اخبار جدید از دو سری Tekken و Street Fighter می‌تواند این هواداران را بار دیگر به وجد آورد.

2
4

نظر شما