شناسهٔ خبر: 47924037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه‌السلام مطرح کرد:

لزوم افزایش نقش‌آفرینی اجتماعی نخبگان

سردار بابازاده با اشاره به نقش مهم نخبگان در جهتدهی جامعه، گفت: امید است در آینده نقشآفرینی اجتماعی نخبگان در کشور بیش از پیش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری نشست‌های بین‌دستگاهی به منظور ایجاد و افزایش هم‌افزایی و تعامل نهادهای استانی و کشوری با جامعۀ نخبگانی، نشست مشترک بنیاد نخبگان استان اردبیل با فرماندهان و مسئولان سپاه حضرت عباس علیه‌السلام برگزار شد.

در این نشست، حسین شایقی؛ رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل ضمن اشاره به نقش مهم نخبگان در پیشرفت و پیشبرد اهداف کشور، به برخی از فرمایشات و تأکیدان مقام‌معظم‌رهبری دربارۀ نخبگان اشاره کرد و گفت: ایشان همواره بر لزوم بهره‌گیری از توان نخبگان و مخترعان و تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های آنان تأکید داشته و دارند.

در ادامه، سردار بابازاده؛ فرمانده سپاه حضرت عباس علیه‌السلام نیز به نقش مهم نیروی‌انسانی در توسعۀ بومی اشاره و تصریح کرد: رشد علمی و فناوری امروز کشور حاصل برکات انقلاب شکوهمند اسلامی و خون پاک شهیدان است که فرصت را برای نیروی جوان و تحصیلکرده کشور فراهم کرد.

وی با اشاره به پایه‌های توسعه‌یافتگی یک کشور، امنیت را از ارکان مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: علمآموزی در فضای سالم و امن در دانشگاهها، بدون امنیت امکانپذیر نبوده و نیست.

سردار بابازاده با بیان اینکه مشارکت اجتماعی و انتخابات پروشور تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور بود، تصریح کرد: امید است در آینده نقش‌آفرینی نخبگان در مسیر توسعۀ کشور بیش از پیش شود؛ البته خوشبختانه جامعۀ نخبگانی ایران همواره حس مسئولیت‌پذیری بالایی داشته و توان و تخصص خود را متعهدانه برای توسعه و تعالی کشور به کار گرفته است.

در این نشسست، جمعی از مستعدان فعال در طرح شهید احمدی‌روشن نیز دیدگاه‌های خود را دربارۀ مسئولیت‌پذیری اجتماعی، لزوم تجاری‌سازی ایده‌های نخبگانی و همچنین ضرورت بکارگیری امکانات و ظرفیت‌های موجود برای حمایت از مستعدان، بیان کردند.

نظر شما