شناسهٔ خبر: 47924035 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در آیین رونمایی از کتاب "تشرف فیروزها" تبیین شد؛

از شاخص های شاعر طراز انقلاب در خدمت تمام مفاهیم انقلاب بودن است

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم،  با اشاره به اینکه شعرا نباید نسبت به حوادث انقلاب بی تفاوت باشند، گفت: شعرا همه مفاهیم اخلاقی و سیاسی انقلاب را تبیین کنند.

وی اظهار کرد:  شعر یک عنصر اثرگذار است و اثرگذاری آن در مجموعه‌ عوامل کلامی مضاعف می شود.

امام جمعه تبریز افزود: از شاخص های شاعر طراز انقلاب در خدمت تمام مفاهیم انقلاب بودن است؛ در حوادث فتنه گون، شناخت عرصه، اطراف قصه، مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دشمن و دوست دشوار است

حجت الاسلام آل هاشم گفت: اگر بنا باشد یک شاعر هم مثل دیگران تحت تاثیر تبلیغات دشمن فریب بخورد و بی بصیرت باشد، دون شان یک فرد هنری و یک انسان فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شعرا نباید نسبت به حوادث انقلاب و حرکت ملت به سمت اخلاق و معنویت بی تفاوت باشند، افزود: زبان هنر و شعر، زبان اثر گذاری است که باید برای تبیین و تشریح مسائل انقلاب و حرکت های مردم از آن استفاده کرد.

در این آیین همچنین سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز به تبیین جایگاه و پیشینه شعر آیینی در استان اشاره کرد و آغاز فعالیت مجدد انجمن ادبی استاد عابد را زمینه‌ساز حضور شاعران آیینی استان و تعامل بیش از پیش آنان عنوان کرد.

در این آیین از کتاب "تشرف فیروزه‌ها" که به همت انجمن ادبی استاد عابد و انجمن ادبی رضوی استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شده است، رونمایی شد.

نظر شما