شناسهٔ خبر: 47924016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات ۱۴۰۰ تهران به روایت آمار

تهران- ایرنا- انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان در چهار حوزه ریاست جمهوری، میان دوره‌ای خبرگان رهبری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در تاریخ ۲۸ خرداد در استان تهران برگزار شد و تا به امروز و به صورت تدریجی آمارهای نهایی آن در اختیار عموم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در زمینه مهمترین انتخابات ۱۴۰۰ که همان ریاست جمهوری است، اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اخذ ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۰۴ رای، ۶۴.۲۶ درصد آرای کسب شده در استان تهران را به خود اختصاص دارد.

وی با اشاره به آمار مشارکت و جزئیات آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه در استان تهران افزود: محسن رضایی ۳۱۴ هزار و ۷۷۲ رای معادل ۹.۳۶ درصد، عبدالناصر همتی ۲۹۵ هزار و ۲۱۱ رای معادل ۸.۷۸ درصد و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۱۷۸ هزار و ۲۵۲ رای معادل ۵.۳۰ درصد آراء را در این استان کسب کرده‌اند.

حسن‌بیگی در خصوص میزان آرای باطله ماخوذه در استان تهران گفت: براساس نتایج صندوق ها، ۳۹۸ هزار و ۸۴۱ رای باطله ماخوذه معادل ۱۱.۸۶ درصد آراء استان تهران و تعداد ۱۳ هزار و ۷۷۱ رای معادل ۰.۴ درصد آرای باطله غیر ماخوذه در استان تهران است.

این مقام مسئول با اشاره به کل شرکت کنندگان در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری، از مجموع ۹ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۷ نفر واجدان شرایط شرکت در انتخابات استان تهران، سه میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۸۰ رای اخذ شده که معادل مشارکت ۳۴.۳۸ درصد واجدان شرایط در استان تهران و درصد مشارکت شهر تهران ۲۶ درصد است.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری استان تهران ۵۴ درصد مشارکت کنندگان مردان و ۴۶ درصد را زنان تشکیل دادند.

انتخابات ۱۴۰۰ تهران به روایت آمار

اسماعیل کوثری منتخب مجلس شد

حسن‌بیگی در زمینه انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اسماعیل کوثری با ٣٤٦ هزار و ٦٤٥رای به عنوان منتخب مردم تهران شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: شمارش آرا برای تعیین یک نماینده در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات،  اسلامشهر و پردیس به اتمام رسید و از مجموع از یک میلیون و ٨٠٨ هزار و ٢٣٨ رای ماخوذه، کوثری با ٣٤٦ هزارو ٦٤٥رای منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شد.

انتخابات ۱۴۰۰ تهران به روایت آمار

رونمایی از منتخبان شورای شهر پایتخت

رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین اسامی ۲۱ عضو اصلی و اعضای علی البدل منتخب انتخابات شورای شهر تهران را اعلام کرد.

حسن‌بیگی گفت: براساس بیشترین آرا کسب شده اعضای اصلی شورای شهر تهران به ترتیب شامل مهدی چمران با ۴۷۶ هزار و ٢٨٢ رای، پرویز سروری با ۳۶۲هزار و ٩٢٠ رای، نرجس سلیمانی با ۳۵۶هزار و ٧٠٩ رای، حبیب کاشانی ٣٢٦ هزار و ١٣٢رای، محمد آخوندی با ٣٢۵ هزار و ۸۵۷ رای، ناصر امانی با ۳۱۴هزار و ٧٠٧ رای، مهدی پیرهادی با ٣١٢ هزار و ۸۱۵ رای و مهدی بابائی با ٣٠٩ هزار و ۵۶۹ رای هستند.

وی افزود: همچنین سیدجعفر تشکری هاشمی با ٢٩٩ هزار و ۷۴۶رای، سید احمد علوی با ٢٩٧ هزار و ١٦٨ رای، مهدی اقراریان با ۲۹۶ هزار   ۹۴۰ رای، مهدی عباسی با ۲۹۶ هزار و ۴۶۳رای، علیرضا نادعلی شهرستانکی با ٢۹۴هزار و ٧٢۶ رای، احمد صادقی با ٢۹۱هزار و ٤٧٤رای، سیدمحمد آقامیری با کد ۱۵۶۵و ۲۸۸ هزار و ۴۳۳ رای، میثم مظفر با ٢٨٧ هزار و ۷۸۵رای، زهرا شمس احسان با ٢٧٩ هزار و ٨٧٠ رای، نرگس معدنی پور با ۲۷۶ هزار و ۱۲۶رای، علی اصغر قائمی با ۲۷۴ هزار و چهار رای، سوده نجفی با ۲۶۵ هزار و ۶۰۷رای و جعفر بندی شربیانی با ۲۵۵ هزار و ۸۵۴رای دیگر منتخبان شورای اسلامی شهر تهران در دور ششم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: همچنین جعفر فرجی با ۷۴هزار و ۲۹۴ رای، سیدمهدی زری باف با ۶۶ هزار و ۴۰۸ رای، حسین قرائی با ۵۵ هزار و ۹۷۰ رای، سید محمد آقامیری با کد ۱۵۶۶ با ۵۵ هزار و ۸۴ رای، اسماعیل احمدی با ۵۴ هزار و ۲۶۸ رای، مرتضی طلایی با ۴۷ هزار و ۵۸ رای، سیدمرتضی محمودی با ۴۷ هزار و ۴۴ رای، مجید حسینی با ۴۶ هزار و ۵۶۷ رای، حامد علامتی با ۴۳ هزار و ۸۵۸ رای، عرفان خسرویان چم پیری با ۳۹ هزار و ۵۳۶ رای و محمد خزاعی فدافن با ۳۹ هزار و ۲۹۲ رای اعضای علی البدل این شورا را تشکیل می دهند.

طبق قانون اعضای شورای شهر تهران شامل ۲۱ نفر اعضای اصلی و ۱۱ نفر علی البدل است.

انتخابات ۱۴۰۰ تهران به روایت آمار

تعیین تکلیف سه عضو خبرگان رهبری

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: براساس شمارش آرا به ترتیب علی رضا اعرافی، حسینعلی سعدی و احمد دانش مومن توانسته‌اند بیشترین آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان را در این استان کسب کنند.

وی ادامه داد: براساس آرا شمارش شده، علی رضا اعرافی با یک میلیون و ٢٩٣ هزار و  ٧٢ رای، حسینعلی سعدی با ٦٥٦هزار و ١١ رای و احمد دانش زاده مومن با ٥٨٤ هزار و ٥٤٩ رای به ترتیب بیشترین آرا را کسب کرده اند.

حسن‌بیگی گفت: استان تهران دارای ١٦ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که سه کرسی آن فاقد نماینده بود.

نظر شما