شناسهٔ خبر: 47923930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم در کرمان کلید خورد

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم، امروز طی مراسمی در گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع)، طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار نورانی  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار کرد. 

او افزود: طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم در شورای قرآنی موسسه آموزشی، پژوهشی، قرآنی تسنیم با همکاری اداره نماز، قرآن و عترت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برنامه ریزی شده که در مراحل اولیه ۳ هزار دانش آموز دختر و پسر (۶۰ درصد از دانش آموزان پسر و ۴۰ درصداز دانش آموزان دختر) به منظور شرکت در این طرح ارزیابی شده اند.

اسکندری نسب بیان کرد: سعی بر این است این طرح در خانه برای همه اعضای خانواده ترویج یابد و همه بتوانند در اجرای طرح مشارکت داشته باشند.

او گفت: محتوای طرح با همکاری استادان، کارشناسان قرآنی و صاحب نظران آماده شده که شامل کتاب کوچک منتخب الآیات، کتاب لطایفی از منتخب الآیات شامل حکمت‌های عملی و نکاتی درباره آیات منتخب و کتاب اذکار معصومین (ع) با تکیه بر ۱۰ ذکر آسمانی است، همچنین ۲ لوح فشرده ضمیمه این بسته قرآنی است که به منظور یادآوری روخوانی و روان خوانی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه در نظر گرفته شده و طی ۲۲ جلسه که از این هفته آغاز می‌شود و تا هفته آخر آذر ادامه دارد، به دانش آموزان تحت پوشش طرح ارائه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: هدف از اجرای این طرح، آشنایی بیشتر دانش آموزان جامعه هدف با قرائت و مفاهیم قرآن کریم و در ادامه شناسایی دانش آموزان مستعد و توانمند در این حوزه و فراهم آوردن زمینه اجرای دوره‌های تخصصی برای آنان است.

صدیقه مرادی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم گفت: برنامه‌های قرآنی نجات بخش‌ترین برنامه‌ها هستند.

او با اشاره به حدیثی از حضرت امام حسن (ع) گفت: از نظر  این امام بزرگوار ویژگی انسان‌های قرآنی این است که عامل به قرآن هستند؛  اگر قرآن بخوانیم و عمل نکنیم نه می‌توانیم در خودمان تاثیر گذاریم نه در جامعه،؛ اگر ما به عنوان یک مسلمان شیعه الگوی خود را ائمه اطهار(ع)  قرار می‌دهیم باید بدانیم که یکی از ویژگی‌های بارز آن بزرگواران، عامل بودن به قرآن بوده است.

مرادی افزود: یکی از ویژگی‌های سردار دل‌ها این بود که عامل به قرآن بود، مجاهد و شجاع بودن و همچنین عمل به قرآن ویژگی همه شهیدان است و شهیدی را نمی‌توان یافت که عامل به قرآن نباشد.

او  با بیان اینکه اگر دانش آموزان ما از ۱۳ سالگی در جنگ با دشمن حاضر شدند، علت این بود که عامل به قرآن بودند، بیان کرد: مجاهد بودن یکی از ویژگی‌های بارز حاج قاسم بود و امروز جهاد اکبر مبارزه با نفس و هوا‌های نفسانی است و اگر نتوانیم برای خودسازی و خداشناسی قدم برداریم نمی‌توانیم با قرآن انس بگیریم و با هجمه‌های فرهنگی مبارزه کنیم و شجاعانه در برابر دشمن بایستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خطاب به دانش آموزان گفت: شما سرآمد دانش آموزان نظام هستید.با قرآن شروع کردید و با قرآن ادامه مسیر می‌دهید و می‌توانید در دانش آموزان دیگر تاثیر گذار باشید و همچنین می‌توانید ده‌ها دانش آموز قرآنی دیگر را تربیت کنید و مهم این است که در کنار تلاوت آیات قرآن در آیات تامل کنیم و عامل به آن باشیم.

طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم ویژه ۳هزار دانش آموز دختر و پسر دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه با همکاری موسسه آموزشی، پژوهشی، قرآنی تسنیم و اداره نماز، قرآن و عترت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ م 

نظر شما