شناسهٔ خبر: 47923425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرمایه‌گذاری‌ ۵۰ میلیارد دلاری عربستان در مصر طی ۵ سال آینده

شورای تجارت مصر-عربستان از برنامه ریزی افزایش سرمایه‌گذاری‌های ریاض در قاهره طی پنج سال آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، «بندر بن محمد العامری» رئیس شورای تجارت مصر و عربستان، از برنامه ریزی برای افزایش سرمایه گذاری‌های عربستان در مصر به 50 میلیارد دلار طی 5 سال آینده خبر داد.

محمد العامری در مصاحبه با روزنامه «اخبار الیوم» مصر افزود، در حال حاضر بالغ بر 6،280 شرکت سعودی در مصر فعالیت می‌کنند، که مصر یک بازار بزرگ برای سرمایه گذاران سعودی است‌.

«نیفین جامع» وزیر تجارت و صنعت مصر چند روز پیش در حاشیه نشست مشترک شورای تجارت مصر و عربستان اعلام کرد که حجم سرمایه گذاری‌های سعودی در مصر به 30 میلیارد دلار رسیده و به افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها در آینده تمایل دارند.

این موضوع یک هفته پس از نشست شورای تجارت مصر-عربستان در قاهره مطرح شد.

اخیرا «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر در جریان دیدار با «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر تجارت عربستان ضمن اشاره به تمایل کشورش به برقراری ارتباط منظم با سرمایه‌گذاران سعودی برای حمایت از فعالیتشان در مصر، بر حمایت تمام قد این کشور از تقویت روند تجارت و پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور مصر و عربستان تأکید کرد.

دو طرف در جریان این دیدار راه‌های حمایت از شورای تجارت مصری_سعودی برای نقش مهمش در افزایش ارتباط و تعامل بین بازرگانان دو کشور، فرصت‌های موجود برای سرمایه گذاری و پروژه‌های مشترک جدید را مورد بررسی قرار دادند.

عربستان دومین بازار خارجی صادرات مصر است و مصر هشتمین دریافت کننده صادرات عربستان است که کل مبادلات تجاری کالاهای نفتی و غیرنفتی بیش از 7.5 میلیارد دلار است.

ریاض همچنین با سرمایه گذاری‌های بیش از 6 میلیارد دلار در بیش از 500 پروژه سرمایه گذاری در سال 2020 ، دومین سرمایه گذار بزرگ در مصر است.

انتهای پیام/

نظر شما