شناسهٔ خبر: 47923095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاد انصاریان پاسخ داد

ایرانی ها در شهادت هیچ امامی نقش نداشتند

الهام ردکا

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بنی عباس بودند که امام رضا علیه السلام را شهید کردند، گفت: ایرانی ها در شهادت امام رضا (ع) و هیچ امام دیگری هیچ دخالتی نداشتند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در سخنرانی میلاد امام رضا (ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه باید تن و جان خود را با معنویت اباعبدالله(ع) تغذیه کنیم، عنوان کرد: کسانی که با معنویت اباعبدالله(ع) وجود خود را تغذیه کردند ثابت قدم در دین مانده و شخصیت و معنویتشان بی نظیر شده است.
وی با بیان اینکه در سخنرانی شب عاشورا امام حسین (ع) فرمودند من اصحابی بهتر از اصحاب خود نمی‌شناسم، گفت: یعنی هیچ پیغمبر و امامی یارانی بهتر از یاران اباعبدالله(ع) را نداشته و نخواهد داشت و این نتیجه تغذیه فکر، عقل و جان از غذای معنوی اباعبدالله(ع) است.
استاد حوزه علمیه افزود: امام هشتم(ع) ۵۷ سال در دنیا زندگی کرده و روزی که از دنیا رفتند در طوس دفن شدند و زیارت ایشان بنا به فرموده امامان قبل و بعد از ایشان زیارت ویژه و خاص شده است؛ امیرالمؤمنین(ع) با آگاهی کامل حدود ۲۰۰ سال قبل از به دنیا آمدن امام هشتم(ع) به مردم فرمود در آینده، پاره تن من در سرزمینی به نام طوس دفن خواهد شد.
وی با اشاره به علم اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در زمانی که مردم و فلاسفه آن زمان بر اساس هیئت بطلمیوسی گمان می‌کردند ستارگان میخ‌های نقره‌ای کوبیده شده بر سقف آسمان هستند، فرمودند تمام ستارگان عالم بالا شهرهایی مانند شهرهای شما هستند، امیرالمؤمنین(ع) می‌دانست که از آب می‌توان برق تولید کرد و روزی در کنار فرات در کوفه فرمود من اگر بخواهم می‌توانم از این آب روشنایی بگیرم.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ما با کدام منطقی می‌توانیم امیرالمؤمنین(ع) را کنار بگذاریم و دیگران را به عنوان الگوی زندگی انتخاب کنیم، گفت: جهان بعد از مرگ پیامبر(ص) تا الان ضررکامل کرده؛ زیرا علی (ع) را کنار گذشته و خود را از علم اهل بیت(ع) محروم کردند.
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بنی عباس بودند که امام رضا علیه السلام را شهید کردند، گفت: ایرانی ها در شهادت امام رضا (ع) و هیچ امام دیگری هیچ دخالتی نداشتند.
وی با اشاره به غیب‌گویی امیرالمؤمنین(ع) در رابطه با دفن امام رضا علیه السلام در سرزمین طوس، افزود: ایشان در ادامه فرمودند هر کسی ایشان را با معرفت به حقشان زیارت کند و بداند که ایشان ولی الله است و اعمال ما را می بیند و سخن ما را می‌شنود و سلام ما را جواب می‌گوید، خداوند بدنش را بر آتش جهنم حرام می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما