شناسهٔ خبر: 47923091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میزان کم تحرکی در جامعه نگران کننده است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از آثار مهم ورزش همگانی سلامت عمومی مردم جامعه است اما گزارشات ارائه شده از میزان کم تحرکی و بیماری‌های ایجاد شده در جامعه بسیار خطرناک و نگران کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در دیدار افشین ملایی رئیس فدراسیون همگانی، علیرضا تاج فیروز مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی و ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت گفت: متاسفانه در چند سال اخیر رعایت اخلاق در ورزش کاهش پیدا کرده که نیازمند کار و تقویت در حوزه اخلاق ورزشی هستیم.

وی بیان کرد: در صورتی که شبکه‌ای از ورزشکاران در ورزش همگانی شکل گیرد می‌توانند در مقاطع حساس کشور و در مواقع بحران از جمله سیل، زلزله وسایر مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: افزایش مشارکت مردم و رشد و پیشرفت در هر یک ازعرصه‌های ورزشی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد و در غیر اینصورت بی‌نتیجه خواهد ماند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان خواستار تلاش برای گسترش زیرساخت‌ها و سپس فرهنگ‌سازی و دعوت از مردم برای روی آوردن به ورزش شد و گفت: اثرگذاری و تلاش دستگاه‌های مختلف در این حوزه مهم است و باید مطالبه فدراسیون و ادارات ورزش از دستگاه‌های مختلف ایفای نقش و سرمایه گذاری مادی و معنوی در این عرصه باشد.

آیت الله محامی اظهارداشت: در صورت تهیه گزارشی از آسیب‌های مختلفی که در اثر کم تحرکی به وجود آمده و بیان آن در رسانه ها، فضای مجازی و تریبون‌های نماز جمعه تا حدودی مشوق مردم برای روی آوردن به ورزش خواهد بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود محرومیت‌های موجود در استان و زمینه‌های کار فراوان در عرصه محرومیت زدایی از جمله مدارس کپری امکان تشویق برای ورود مردم و خیران به سرمایه گذاری در حوزه ورزش چندان مهیا نیست.

امام جمعه زاهدان حضور پررنگ آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان و افزایش فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش را خواستار شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و سرمایه گذاری‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی در استان پراخت و گفت: طبق پژوهش‌های صورت گرفته ۵۶ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند که این میزان در مورد بانوان به ۶۴درصد می‌رسد.
افشین ملایی افزود: در طی ۱۰ سال گذشته میزان کم تحرکی در کشور ۲۵ درصد رشد داشته که ۳۲درصد از دانش آموزان دچار اضافه وزن هستند.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش میزان کم تحرکی در بین مردم نیاز است تا در کنار توجه به ورزش قهرمانی در عرصه ورزش‌های همگانی نیز سرمایه گذاری صورت گیرد.

علیرضا تاج فیروز مدیر عامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز از دیگر حاضران در این نشست بود که یکی از عرصه‌های مهم برای تاثیرگذاری فرهنگی را توجه به حوزه ورزش عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

نظر شما