شناسهٔ خبر: 47923088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در ویژه برنامه «سبدهای بشارت» زیارتگاه شهید مدرس(ره) مطرح شد؛

یکی از مهم‌ترین اصول زندگی امام رضا(ع) خوش بینی به خداوند متعال است

آستان نیوز

ویژه برنامه «سبدهای بشارت» در قالب گفتمان دینی و معرفتی با موضوع زندگی به سبک بندگی، صبح امروز ویژه بانوان در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، معاون فرهنگی زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) در این برنامه با بیان این که مسأله سبک زندگی اسلامی از مسائلی است که مقام معظم رهبری چندین سال است بر آن تأکید دارند، اظهارکرد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تلاش غرب در زمینه ترویج سبک زندگی غربی زیان‌های جبران‌ناپذیر اخلاقی، سیاسی و اقتصادی به کشور و ملت ما زده است و از این رو مقابله با آن جهادی هم جانبه و هوشمندانه می‌طلبد.

حجت الاسلام نژادمحمد، با اشاره به فرارسیدن ایام فرخنده دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) افزود: منظور از سبک زندگی اهل بیت(ع) اصول حاکم بر زندگی آن‌هاست که زمان‌بردار نیست و اختصاصی به شرایط و مکان خاص ندارد مانند محبت، صداقت، ایثار که هیچگاه قدیمی و کهنه نمی‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین اصول زندگی امام رضا (ع) را خوش بینی به خداوند متعال اظهار کرد و افزود: خوش بین بودن به خدا منشا برکات و رفتن به بهشت است. در روایت داریم، خوش بین بودن به خدای متعال ارزش بهشت را دارد و بزرگترین گناه کبیره بدبین بودن به خداست. براساس روایات تاخیر در ازدواج و فرزندپروری به علت مشکلات مادی جزء مواقف بدبینی به خداوند است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

نظر شما