شناسهٔ خبر: 47922724 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

فرحبخش: اگر از فیلمسازان حمایت مالی نشوند دیگر فیلم‌های خود را اکران نمی‌کنند

عضو شورای صنفی نمایش گفت: امید داریم با اکران فیلم‌های جدید مخاطبان بیشتری به سینما‌ها بیایند. برخی آثار ساخته شده پتانسیل جذب تماشاگران را دارد و امیدوارم بتوانیم به راه حل خوبی برسیم، اما معتقدم تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه‌کنندگان حمایت مالی نکند سازندگان آثار راضی به اکران فیلم‌های خود نمی‌شوند.

صاحب‌خبر -

حسین فرحبخش در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون علت تصمیم خود برای اکران فیلم سینمایی «تک‌خال»  در شرایط کرونایی گفت: «تک‌خال» را برای منافع مالی نساخته بودیم و چون خودم عضو شورای صنفی نمایش هستم مجبور بودم فداکاری کنم و فداکاری کردم تا در شرایطی که سینما مخاطب خود را از دست داده است با اکران این فیلم سالن‌های سینما باز بمانند.

وی در همین راستا ابراز کرد: نه تنها «تک‌خال» که سال گذشته نیز فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند ۲» را هم در شرایط بد کرونایی اکران کردم. به هر حال باید برای سر پا نگه داشتن سینما ریسک کرد و خطر نفروختن را هم به جان خرید. البته که سال گذشته و با اکران «زن‌ها فرشته‌اند ۲» سینما راه نیفتاد و هیچکدام از تهیه‌کننده‌ها هم راضی به اکران فیلم‌های خودشان نشدند. بنابراین امسال هم قرعه نیز به نام من افتاد.

وی در همین راستا اظهار کرد: دو فیلم ساختم و آن‌ها را نابود کردم تا سالن‌های سینما فیلمی برای اکران داشته باشند. گفتم ۴۰ سال است در این سینما هستم و از من توقعاتی دارند و به همین خاطر دو فیلم خودم را در این راه نابود کردم. متاسفانه فعلا دوستان تهیه‌کننده ما نیامدند و کمکی نکردند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی پیرامون عدم همکاری تهیه‌کنندگان برای اکران فیلم‌های خود در این روزهای سخت سینما بیان کرد: از خود آن‌ها باید پرسید که چرا این فداکاری را نمی‌کنند اما در هر صورت باید قبول کرد که منافع آن‌ها در این شرایط در خطر است و قطعا ضرر می‌کنند. تهیه‌کنندگان حق دارند که در این اوضاع تمایلی به اکران فیلم‌های خود نداشته باشند.

فرحبخش درباره راه حل برون رفت از وضعیت نگران کننده امروز سینما ابراز کرد: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شرایط کمک فراوانی به سازندگان فیلم‌ها بکند. تهیه‌کنندگان دیگر مثل من بدون چشمداشت راضی به اکران فیلم‌های خود نمی‌شوند. قطعا کاری که من کردم ادامه پیدا نمی‌کند و باید بدانند در یک سال گذشته برای باز ماندن سینما چه کردم. وزارت ارشاد به هر کدام از تهیه‌کنندگان دو سه میلیاردی باید بدهد تا بخشی از هزینه‌ها را جبران کند و تهیه‌کنندگان راضی به اکران شوند.

وی با اشاره به تاثیر اکران فیلم‌های کمدی و شاد در شرایط امروز جامعه برای بازگشت مخاطب به سینما بیان کرد: احتمالا با ورود فیلم‌های جدید، به خصوص فیلم‌های کمدی و شاد در شرایط امروز جامعه که از وضعیت به وجود از کرونا خسته هستند باعث رونق دوباره سینماها می‌شود.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه در جلسه شورای صنفی نمایش با ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ترغیب اکران فیلم‌ها تبادل نظر خواهیم کرد افزود: در جلسه‌ای که با ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهیم داشت درباره اکران فیلم‌های جدید تصمیم‌گیری می‌شود، امید داریم با اکران فیلم‌های جدید مخاطبان بیشتری به سینما‌ها بیایند. برخی آثار ساخته شده پتانسیل جذب تماشاگران را دارد و امیدوارم بتوانیم به راه حل خوبی برسیم، اما معتقدم تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه‌کنندگان حمایت مالی نکند سازندگان آثار راضی به اکران فیلم‌های خود نمی‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما