شناسهٔ خبر: 47922632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به ادعای سخنگوی پنتاگون؛

مقیاس رزمایش واشنگتن-سئول باید متناسب با تهدیدها باشد!

مریم خرمایی

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی است که رزمایش های مشترک بین این کشور و کره جنوبی که همواره مورد انتقاد پیونگ یانگ بوده است؛ باید در مقیاس متناسب با تهدیدها و چالش های منطقه برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ایالات متحده دائماً مانورهای مشترک نظامی با کره جنوبی را برای حصول اطمینان از اینکه نیروهای دو کشور به طور مناسبی آموزش ببینند و آمادگی مقابله با تهدیدها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می دهد.

جان کربی در یک مصاحبه خبری گفت: «ما همیشه می گوییم که می دانیم نیروهایمان باید این آمادگی را داشته باشند که (در صورت وقوع تنش) در هر لحظه بجنگند و ما دائماً مشغول بررسی رویدادهای آموزشی آنها هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که این آموزش ها مقتضی و در مقیاس مناسبی پاسخگوی تهدیدها و چالش ها هستند».

اظهارات کربی واکنشی است به ادعای «الی راتنر» گزینه پیشنهادی برای معاونت وزارت دفاع در مسائل امنیتی ایندوپاسیفیک که گفته بود: چنانچه تائید شوم؛ در راستای حفظ آمادگی نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره، رزمایش مشترک واشنگتن-سئول را مجدداً بررسی خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این ادعاها در حالی است که «لی این یونگ» وزیر اتحاد کره جنوبی پیشتر خواستار حداکثر انعطاف پذیری حین تصمیم گیری درباره رزمایش های مشترک سئول-واشنگتن شده بود که برای ماه میلادی آگوست تدارک دیده شده است.

وی یادآوری کرده بود که چنین رزمایش هایی هرگز نباید به قیمت تشدید تنش ها در شبه جزیره کره تمام شود. لی همچنین ابراز امیدواری کرده است که کره شمالی نیز از خود انعطاف پذیری نشان دهد.

کره شمالی همواره از لغو رزمایش سئول-واشنگتن به عنوان یکی از پیش شرط های مذاکره با آمریکا یاد کرده است. در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و در جریان دو دیدار رسمی که او با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشت؛ تا حدی از ابعاد این رزمایش ها کاسته شد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز چند روز پیش در نشست کمیته مرکزی «حزب کارگران کره» گفته بود که این کشور باید «هم برای گفتگو و هم برای رویارویی» با ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری «جو بایدن» آماده شود.

وی در صحبتهای خود تأکید کرده بود که آمادگی جهت رویارویی «برای حراست از شأن و منزلت کشور» و تضمین یک «فضای صلح آمیز» بسیار مهم است.

کیم جونگ اون همچنین خواستار «پاسخ دادن و مقابله مؤثر با وضعیتِ به سرعت در حال تغییر و تلاش‌های متمرکز برای در دست گرفتن کنترل پایدار موقعیت در شبه جزیره کره» شد.

نظر شما